Facebook reklama – zacíleno na konverze

Reklama, vedoucí k vysokému počtu konverzí. Že by sen? U Facebooku realita. Sociální síť svým uživatelům nabízí nástroj, který jim pomůže s optimalizací konverzního poměru.

Metodu cílení na konverze můžete využít ve třech různých typech kampaní.

  • Dynamická reklama – reklama cílená na uživatele, kteří o vás již projevili zájem
  • Webová konverze – uživatel provede na webu požadovanou konverzi/akci
  • Aplikace – například instalace nebo jiná konverze

Facebook pixel

Facebook pixel - aby bylo možné optimalizovat kampaň pro konverze cílené na web, je potřeba mít na webové stránce nainstalovaný tzv. Facebook pixel.

Výběr cílení - při cílení na web si můžete vybrat okruh uživatelů založený na datech z Facebook pixelu nebo si vytvořit nové konverze.

Nastavení ceny

Vytvoření konkrétní ceny za jednu akci v rámci reklamní kampaně, v tomhle případě konverzi, se skládá z události pro platbu a cíle pro optimalizaci. První termín upřesňuje, za co při kampaní platíte, a druhý zahrnuje publikum, na které je kampaň cílená. Při nastavení kampaně máte více možností.

CPM - Facebook nabízí možnost zvolit při nastavení variantu CPM, tedy platbu za zobrazení.

Cena za konverzi - volit můžete mezi automatickým vytvořením ceny za nabídku a ručním nastavením. U druhé možnosti by měla cena vycházet z vašich dosavadních kampaní. Vybírat můžete mezi maximální a průměrnou cenou za konverzi.

Nastavení přiřazení - na závěr máte možnost nastavit také přiřazení. Jedná se o pevně danou dobu, kdy jsou vaše reklamy přiřazeny ke konverzím. Facebook Ads se učí z konverzí, které v této době proběhnou, aby mohl v budoucnu vaše kampaně ještě lépe optimalizovat. Vše můžete nastavit již během vytváření kampaně nebo nastavení upravit po jejím spuštění. V rámci nastavení podporuje Facebook několik oken.

  • Jednodenní pro kliknutí
  • Sedmidenní pro kliknutí
  • Jednodenní pro zobrazení a jednodenní pro kliknutí
  • Jednodenní pro zobrazení a sedmidenní pro kliknutí

Klesající či nízké výsledky kampaně

Nízká čísla konverzí – aby byla kampaň úspěšná a vyplatila se, je potřeba mít dostatečný počet konverzí. Obecně lze říci, že byste měli mít alespoň 20 konverzí týdně, ale pro větší úspěch se doporučuje alespoň 60 až 100 konverzí za každou sadu. Při nízkých číslech je možné upravit cílovou konverzi, rozšířit ji nebo lehce pozměnit.

Trpělivost – Facebook Ads musí nejprve posbírat dostatek dat, aby vám mohl nabídnout uspokojivé výsledky. První dny může pouze sbírat data a konkrétních čísel se dočkáte až později. Změny by měly probíhat pouze v malých procentech celkového nastavení, aby byly výsledky konzistentní.

Rozpočet – špatně nastavený rozpočet může funkce Facebook Ads výrazně omezit. Například při příliš nízké částce za jednu konverzi dostane přednost vaše konkurence.

Uvažujete, zda je pro vás Facebook Ads kampaň cílená na konverze tím pravým? Neváhejte nás kontaktovat. Rádi se s vámi podíváme na váš projekt, probereme společně vaše cíle a navrhneme optimální řešení.

Neváhejte nás kontaktovat


Publikováno: 21. 4. 2021
BcA. Blanka Kochová