Rozdíl mezi vyhledávací a obsahovou sítí

Zjednodušeně řečeno – reklamy ve vyhledávací síti se zobrazují uživatelům na základě toho, co hledají. Obsahová síť se zobrazuje nezávisle na aktivitě uživatelů.

Vyhledávací síť

Na reklamu ve vyhledávací síti narazíte v momentě, kdy něco hledáte přes vyhledávač jako je Seznam nebo Google. Jedná se o textové reklamy, které na vás vyskočí hned na prvních místech a také na konci stránky. Placené reklamy jsou vždy označeny jako „Reklama“. Pod nimi se dále zobrazí neplacené reklamy.

Reklama je vždy propojena s konkrétními klíčovými slovy, na základě kterých se zobrazuje.

Výhody reklamy ve vyhledávací síti

  • Reklama se zobrazí pouze lidem, kteří sami projeví zájem o konkrétní službu či produkt
  • Rychlost výsledku při spuštění kampaně
  • Nízká cena kampaně / den
  • Hodí se pro masově poptávané služby či produkty

Nevýhody reklamy ve vyhledávací síti

  • Reklama má úspěch spíše při masově poptávaných produktech či službách (pro úzce zaměřené podnikání se najdou vhodnější způsoby propagace)
  • Kromě vaší reklamy se zobrazí také reklama konkurence
  • Čím větší konkurence, tím dražší kliknutí
  • Hodí se pro známé produkty – novinky na trhu lidé příliš hledat nebudou

Obsahová síť

Reklamy v obsahové síti najdete ve formě bannerů, ať už textových nebo v kombinaci s obrázkem. Na rozdíl od Vyhledávací sítě se bannery zobrazují automaticky, bez nutnosti akce uživatele. Zobrazeny jsou vždy na základě konkrétních klíčových slov, zájmů či chování návštěvníka.

Záleží na konkrétním webu, kde je reklama umístěna.

Výhody reklamy v obsahové síti

  • Možnost zařadit kromě textu také obrázek, který zaujme (větší možnost uplatnit kreativitu)
  • Statisticky větší úspěch než reklamy ve vyhledávací síti
  • Široké pokrytí nejrůznějších internetových stránek
  • Možnost zobrazit se uživatelům, kteří vás neznají
  • Tímto způsobem lze propagovat i novinky na trhu

Nevýhody reklamy v obsahové síti

  • Absence použití klíčových slov (menší možnost nastavit, kdy se reklama zobrazí)
  • Nutnost nastavit také vyloučení obsahu
  • Lidé často bannery ignorují, pokud přímo sami něco nehledají (výhoda vyhledávací sítě)

Publikováno: 13. 4. 2021
Blanka Kochová