Evropská rada vydavatelů podala stížnost na společnost Google kvůli praktikám v odvětví digitální reklamy

Společnost Google v roce 2020 utržila 147 miliard dolarů z reklamy v online prostoru. Jedná se o největší tržby v této branži.

Evropská komise byla vyzvána Evropskou radou vydavatelů (EPC), aby důrazněji vyšetřila praktiky Google, které narušují hospodářskou soutěž a také aby zavedla opatření k obnovení účinné hospodářské soutěže. Evropská komise vyšetřuje Google od loňského června. Její snahou je zjistit, zda společnost Google neomezuje konkurenceschopnost v oblasti on-line reklamy. Evropská komise zjišťuje, zda Google nepreferuje vlastní služby pro digitální reklamu před konkurencí. Důvodem, proč byla stížnost ke komisi podána je újma, kterou Google svými praktikami způsobil evropským inzerentům, vydavatelům a spotřebitelům. K závěru, že Google omezuje konkurenci v reklamě, dospěly antimonopolní úřady po celém světe. Bohužel bez významnějších změn pro Google.

Zdroj: zde