Google představil novou technologii pro cílení reklam

Další pokus o svržení cookies. Google představil novou technologiii pro cílení reklam. Tato technologie se obejde bez cookies. Google navrhl, že by cílení reklam vzešlo z historie prohlížení.

Cookies jsou důležité pro cílení reklam. Většina příjmů Googlu pochází z online reklam a to je důvod, proč v posledních letech Google aktivně vystupuje proti cookies třetích stran.
Loni se Googlu nepodařilo prosadit technologii Federated Learning of Cohorts neboli FLoC, proto aktuálně přišel s technologií novou.

Technologie místo cookies třetích stran pro sledování na webu navrhuje témata (Topics). Princip je takový, že prohlížeč na základě aktivity a zájmu stanoví témata, podle nichž bude možné cílit reklamu. Témata budou uložena v prohlížeči po dobu tří týdnů a pak budou smazána. Výběr relevantních témat bude probíhat na základě analýzy historie prohlížení. Základní kategorie bude navštívené stránce přiřazena prostřednictvím API. Vyhledávač pak posbírá nejvhodnější témata, která jsou se stránkou na základě historie prohlížení spojená. Témata pak budou vybraná jen z navštívených stránek, které API pužívají a akci povolí. Díky API tedy stránka získá potřebné informace, aby mohla na vás zacílit reklamu. Nebude se ale jednat o plošné sledování aktivity na webu. Dle návrhu prohlížeč rozpozná asi 350 témat.

Zdroj: Zde