Jak zvládají největší české e-shopy vánoční nápor objednávek? Čtyřsměnný provoz a stovky brigádníků

Vánoční sezóna je pro dva největší české e-shopy Alza.cz a Mall.cz nejdůležitější částí roku. Na extrémní nápor objednávek se tak velké tuzemské e-shopy připravují po celý rok. Oproti běžnému dni totiž vzrostou na vrcholu vánočního období denní tržby až o 500 procent. Za začátek vánoční sezóny je považován konec září, avšak rok od roku přichází začátek dříve.

Pro bezproblémový chod e-shopů je tedy nutné přejít na čtyřsměnný provoz a zvýšit počet pracovníků až o stovky. Stejně tak je zapotřebí navýšit svozové kapacity u dopravců a posílit také výdejní místa. Štědrým dnem však nákupní šílenství nekončí. Velké množství objednávek je totiž díky slevám očekáváno i u povánočních výprodejů.

Zdroj: Zde.