Co když někdo klikne na reklamu 2x?

Otázka: „Co když u PPC někdo klikne, pak se vrátí, hledá znovu a zase klikne na reklamu. To se počítá a platím 2x??“

Pro placené reklamy na Google / Seznam je typický způsob platby za proklik, proto PPC (zkratka pro 'pay per click', tedy platba za proklik). U vyhledávací sítě je to jediný způsob, jak za reklamy platit (textové reklamy zobrazující se na základě vyhledávacích dotazů). Inzerent tedy vždy platí za proklik reklamy. A ano, jsou případy, kdy i opakovaně.

Jak platba za proklik funguje?

Představte si situaci, že paní Věra chce koupit vnoučatům k narozeninám nové hračky. Nejdříve zadá obecný vyhledávací dotaz např. 'hračky pro děti'. Zobrazí se jí výsledky vyhledávání, mezi nimi i vaše reklama. Klikne a přejde na e-shop, kde si prohlíží kategorie a jednotlivé zboží. Pár věcí se jí líbí, ale ještě se úplně nerozhodla. Z e-shopu tedy odchází.

Druhý den si vzpomene, že jí v nabídce zaujala mluvící a zpívající panenka. Zadá tedy do vyhledávače už konkrétní dotaz 'mluvící a zpívající panenka' a chce porovnat nabídku prodejců. I tady se zobrazí vaše reklama. Z nabídky ji vaše panenka zaujme nejvíc a přejde znovu k vám na e-shop.
V tomto případě zaplatíte za tohoto zákazníka proklik z reklamy 2x. V ideálním případě se rozhodne ke koupi a dokončí objednávku. Pokud ale však zboží jen přidá do košíku, můžete ho skrz remarketingové reklamy dál reklamou směřovat k nákupu. Nákupní cesta každého zákazníka je spletitá, ve většině případů dlouhá, ale vždy se stejným cílem ... odeslání objednávky/poptávky.

Co jsou to neplatná kliknutí?

Občas řešíme i dotazy na podezřelé vyklikávání reklam. Systém Google Ads i Sklik používají třífázový systém pro detekci neplatných kliknutí. V případě, že neplatná klikání odhalí, jsou připraveni inzerenty refundovat.
Pokud tedy máte pocit, že vaše konkurence ve volné chvíli zběsile kliká na vaše reklamy, systém to odhalí.

 


Publikováno: 4. 9. 2023
Bc. Michaela Filová - PPC specialista