Jak mi zajistíte TOP pozice na vybraná KW?

Otázka: „Jak mi zajistíte TOP pozice na vybraná KW?“

Dosáhnout vždy a za každých okolností prvního místa ve vyhledávačích není dosažitelným cílem. SEO představuje dynamickou disciplínu a konkurence nepolevuje.

Primárním záměrem by mělo být usilovat o umístění alespoň na prvních stránkách vyhledávačů, tedy na pozicích 1 až 10. Dosáhnete toho, když váš web nabídne unikátní a užitečný obsah, který zaujme vyhledávače a získá si jejich pozitivní hodnocení. S tím Vám v rámci SEO pomůžeme.

Co budete dělat, když bude chtít být 10 firem na přední straně?

Poměrně častá otázka. A přesně v tom spočívá kouzlo optimalizace. Najít nejvíce hledané, cílené, a naopak nejméně konkurenční slovo.

V rámci strategie SEO je často výhodné zaměřit se na klíčová slova s nižším objemem vyhledávání, avšak zároveň relevantními pro dané odvětví nebo produkt. I když tato klíčová slova nemusí mít tak velký zásah jako ty nejhledanější, mají své jedinečné výhody.

Koncentrováním se na méně hledaná klíčová slova můžete snížit konkurenci a získat lépe cílenou návštěvnost, což zvyšuje pravděpodobnost, že vaše webové stránky osloví lidi, kteří jsou skutečně v hledané tématice nebo produktu zajímáni. Navíc, tato klíčová slova mohou odrážet specifické dotazy uživatelů, což vám umožní lépe plnit jejich potřeby a přinášet relevantní informace. Pamatujte, že úspěch v SEO spočívá nejen ve velikosti návštěvnosti, ale také v kvalitním provozu, který může přinést konverze a loajální zákazníky.

Příklad:
Klient prodává vestavěné skříně. Pouze ale v Brně a okolí. Je tedy nesmysl optimalizovat tohoto klienta na vestavěné skříně na celou republiku, protože on nemá zájem o poptávku z Aše. Pokud je spojení „vestavěné skříně Brno“ konkurenční můžeme zkusit například optimalizovat na klíčové slovo „skříně na míru Brno“, které téměř totožné.

Můžete mi garantovat pozici?

SEO garance nebo garance pozic ve vyhledávání je jeden z největších mýtů, který se v oblasti SEO vyskytuje. Můžeme Vám slíbit, že vynaložíme maximální úsilí k tomu, abychom Vás dostali na co nejlepší pozice ve vyhledávání. Konkrétní pozice Vám ale garantovat nemůžeme, protože žádný SEO specialista nemá kontrolu nad výsledky vyhledávání. Ty jsou výhradně pod kontrolou vyhledávačů a jejich neustále se měnících algoritmů, které určují, na kterých pozicích ve výsledcích vyhledávání se stránky objeví. Tyto změny jsou často nepředvídatelné a mohou dramaticky ovlivnit umístění webu, i když byly dosud na významných pozicích.

Lokální SEO – lepší než 1. pozice na Google

Lidé často vyhledávají produkty a služby ve svém okolí, a pokud vaše firma cílí na konkrétní region nebo město, lokální SEO může být klíčem k úspěchu. Lokální SEO je klíčovým faktorem pro zařazení webu do místních výsledků vyhledávání na Google, které se prezentují spolu s mapou a jsou umístěné nad 1. organickou pozicí ve vyhledávači Google. Pravděpodobnost, že obyčejný uživatel si prohlédne a klikne na reklamu nebo lokální výsledek je vyšší, než je tomu u prvního organického výsledku.

Tato forma SEO se zaměřuje zejména na různé služby a podniky s místním charakterem, například:

  • Autoservis
  • Kadeřnictví
  • Restaurace
  • Různé pobočky (obchod, banka, servis)
  • Vinařství
  • Zámečnictví
  • Atd.

K posílení celkové viditelnosti a návštěvnosti webových stránek je ideální spojení SEO a PPC.

 


Publikováno: 24. 7. 2023
Ing. Jindřiška Rennerová - SEO specialista