Nejčastější dotazy - On-line marketing

On-line marketing

Proč se mi vyplatí on-line marketing?

  • On-line marketing vám pomůže dostat vaši službu či produkt mezi nové klienty. Výhodou je, že lze cílit na předem vybrané publikum a výsledky jsou velice dobře měřitelné, takže budete mít přesná čísla.

Koho označujeme jako marketingovou personu?

  • Jedná se o fiktivní prototyp zákazníka, který má určitý věk, záliby, pohybuje se v určité sociální skupině, má určité politické názory apod. Marketingová persona pomáhá přesněji porozumět skutečným klientům a uzpůsobit on-line marketing tak, aby měl co největší úspěch.

Co vše spadá do on-line marketingu a co je vhodné pro mou firmu?

  • Do on-line marketingu můžeme zařadit všechny činnosti na internetu, které pomáhají vytvořit obraz vaší firmy. Spadají sem webové stránky, PPC kampaně, SEO, e-mail marketing, prezentace na sociálních sítích a mnoho dalšího.
  • Každý projekt se vždy nachází v určité fázi, kdy potřebuje konkrétní péči a podporu. Pokud chcete podpořit prezentaci své firmy na internetu, ale nejste si jisti, který způsob je ten pravý, neváhejte se na nás obrátit. Rádi vám poradíme.

Jak zjistím, čím byl pro mne on-line marketing přínosný?

  • Součástí každé spolupráce je vyhodnocení dosažených výsledků a jejich předání klientovi.

Jak mohu zviditelnit svůj web?

  • Vybírat můžete mezi placenou a neplacenou propagací. Mezi neplacenou propagaci můžeme zařadit například blogové příspěvky či publikaci obsahu na sociálních sítích.
  • Mezi placenou propagaci můžeme zařadit PPC, SEO, reklamu na YouTube a mnoho dalšího. Záleží vždy na konkrétním projektu a tom, co je pro vás v které fázi nejvhodnější. Vždy však platí, že tvořený obsah, stejně jako reklama, by měl mít přidanou hodnotu a vysokou kvalitu.

Termíny a jejich význam

Co je to content marketing?

  • Content marketing se zaměřuje na produkci a publikování obsahu s přidanou hodnotou jako jsou články, videa a podobně. Cílem je podpořit udržení specifického publika kolem konkrétního projektu.

Co je to e-mail marketing?

  • E-mail marketingem rozumíme propagaci konkrétních služeb či produktů prostřednictvím rozeslání velkého množství obchodních sdělení. Součástí je péče o vlastní databázi kontaktů a její pravidelné rozšiřování. Další otázky a odpovědi najdete na stránce věnované e-mail marketingu.

Co je to affiliate marketing?

  • Je to další z forem výkonnostního marketingu. Jde o formu partnerského marketingu, kdy nárok na provizi vzniká až po uskutečnění konverze - což je velká výhoda affiliate. Konverzí se rozumí nejen prodej produktů a objednávka služeb, ale také např. provedení registrace, vyplnění poptávkového formuláře, zprostředkování kontaktu apod. Partner propaguje na svém webu, blogu, Facebook profilu, ..., inzerentovo zboží či služby. Odkazy, které partner na svůj web umístí, obsahují značku, díky které inzerent pozná odkud zákazník přišel a při uskutečnění objednávky vzniká partnerovi nárok na provizi.

Co je to GDPR?

  • GDPR je zkratka právního rámce zabývajícího se ochranou osobních údajů v rámci Evropy. Ze zákona je každý, kdo pracuje s osobními daty uživatelů, povinen dodržet jejich bezpečnost, tzn. zajistit, že se nedostanou ke třetí straně bez souhlasu uživatele.

Co je to ROI?

  • Zkratka ROI, v celé podobě return on investment, značí návratnost investic. Jedná se o procentuální poměr mezi investovanou a vydělanou částkou.

Co je to PNO?

  • Zkratkou označujeme podíl nákladů na obratu. To znamená, že vám tohle číslo řekne, kolik procent z obratu bylo nutné investovat do reklamy. Někdy je však pojetí PNO širší a můžou být započteny i další výdaje.

Text a grafika

Co je to PR?

  • Zkratka PR pochází z anglického Public Relations. Jedná se o odvětví zabývající se vztahem s veřejností a tím, jak působí komunikace značky na uživatele a co přináší.

Co je to UX design?

  • UX design se zabývá návrhem uživatelského prostředí. Řeší tu stránku webu, která je méně viditelná, avšak důležitá, jako jsou přihlašovací okna, objednávkové formuláře a podobně. Jde o zkratku User Experience, kterou lze volně přeložit jako Uživatelská zkušenost.