Nejčastější dotazy - PPC

PPC

  • Co znamená zkratka PPC?
    Zkratka PPC pochází z anglického Pay Per Click a v překladu znamená platbu za kliknutí. Jedná se o typ on-line reklamy. Alternativou jsou modely, kdy inzerent platí za zobrazení či konverzi (určitou akci uživatele).

  • Co je to PPC systém?
    Jedná se o systém, určený ke správě a nastavení kampaní. Nejvíce používanými systémy jsou Google Ads, Seznam Sklik a Facebook Ads.

  • Kde mohu vidět PPC?
    Prakticky kdekoli na internetu. Může se jednat o textovou, bannerovou či video reklamu, která se zobrazuje v rámci vyhledávací i obsahové sítě, na sociálních sítích, v e-mailech, na blozích i webových stránkách a podobně.

  • Jaký je rozdíl mezi obsahovou a vyhledávací sítí?
    Reklama ve vyhledávací síti se zobrazí na základě klíčových slov v momentě, kdy uživatel zadá dotaz do vyhledávače. Reklama v obsahové síti se zobrazuje na konkrétních webových stránkách, blozích, v aplikacích, YouTube videích a podobně.

  • Jak vybrat tu správnou agenturu pro on-line marketingovou kampaň?
    Správně zvolená agentura by měla rozumět svému oboru, mít řadu zkušeností a pozitivních zpětných vazeb od svých klientů. O všem se na našich webových stránkách můžete přesvědčit. Jako firma jsme úspěšně získali certifikát Google Partner a jsme Ověřenou agenturou pro Sklik u Seznamu.

Moje první PPC kampaň

  • Jak dlouho trvá, než je kampaň aktivní?
    Samotné spuštění kampaně je možné během 1-2 dnů. Před tím je však potřeba provést řadu úkonů pro připravení kampaní jako je vytvoření textových a obrazových podkladů, analýza klíčových slov, založení účtů, nastavení XML feedů a další.

  • Kdy budu mít první výsledky?
    První čísla jsou viditelná prakticky okamžitě. První dny až týdny se však systém učí pracovat s vašimi daty a správce kampaně ji neustále kontroluje a upravuje podle potřeby. První relevantní statistiky jsou tedy k dispozici až ve chvíli, kdy je sesbíráno dostatečné množství dat. Návštěvnost na webu však můžete čekat již zpočátku kampaně.

  • Komu patří účty ke kampaním?
    Majitelem všech účtů jste výhradně vy. Pokud si přejete, abychom vedli vaši kampaň, rádi pro vás účty založíme, budeme je spravovat a pravidelně vám podávat report o výsledcích. Od začátku však budete mít veškeré přístupové údaje a do účtu se budete moci kdykoli přihlásit.

  • Mohu kampaně, které mi založíte, spravovat sám?
    Ano, můžete. Před zahájením spolupráce dohodneme vždy vše tak, aby byl klient maximálně spokojen. Založení kampaní, stejně jako jejich správa, je však časově náročné a dle našich dosavadních zkušeností, ne vždy má klient dostatečné znalosti k tomu, aby dokázal optimalizovat běžící kampaň pro dosažení nejlepších možných výsledků.

  • Může se stát, že kampaň nepoběží?
    Ano, i to se stává. Příčinou může být například zamítnutý obsah. Pokud se tak stane, ihned vás kontaktujeme a budeme nastalou situaci řešit.

  • Na jakých platformách mi můžete vytvořit inzerci?
    Nejčastěji pro své klienty připravujeme inzerci na platformách jako je Google Ads, Facebook Ads či Sklik. Dále pro vás zajistíme inzerci na zbožových vyhledávačích jako je Zboží.cz či Heureka a další. Existují také další, menší platformy. Při zájmu o kteroukoli z nich nás neváhejte kontaktovat.

  • S jak velkou investicí mohu počítat do začátku?
    To záleží na typu a rozsahu kampaně a výběru z našich služeb jako je například copywriting či příprava bannerů naším grafikem. Kontaktujte nás a rádi s vámi probereme vaši představu. Navrhneme optimální řešení a sdělíme vám cenu. Podívat se můžete také na náš Ceník.

  • Na koho může být kampaň cílena?
    Na okruh uživatelů, který nastavíme. Záleží na konkrétním produktu či službě. Při založení kampaně lze určit publikum. Například pro e-shop zabývající se prodejem oblečení pro miminka to mohou být ženy mezi 20 až 35 lety včetně dalších kritérií a podobně.

  • Jak často je nutné kampaň optimalizovat?
    To je ovlivněno mnoha faktory. Záleží na typu produktu a typu kampaně a podobně. Obecně lze říci, že na začátku kampaní je práce více. Je důležité kampaně neustále sledovat a optimalizovat podle aktuálního vývoje a zároveň sledovat konkurenci. Také reagujeme na nové situace, jako je například sezónnost a podobně

Jak funguje PPC kampaň

  • Co je to PPC aukce?
    PPC aukce fungují obdobně jako klasické aukce. Ty nejlepší pozice pro reklamu jsou přiděleny na základě nejlepší nabídky, kterou inzerenti nabídnou. Ta se odvíjí nejen od ceny, ale také od kvality cílové stránky a textu samotného inzerátu. Při nastavení PPC kampaně lze nastavit maximální platbu za jeden úkon (u PPC je to kliknutí na reklamní sdělení) nebo maximální částku, kterou si přejete proinvestovat za určité období. Systém sám na základě nastavení optimalizuje tzv. bid, neboli příhoz.

  • Co je to retargeting / remarketing?
    Pod oběma názvy se skrývá reklama cílená na uživatele, kteří již webovou stránku v minulosti navštívili. Remarketing je termín, který je používán v Google Ads a retargeting je používán v Skliku. Oba termíny znamenají totéž.

  • Co je to konverze a konverzní poměr?
    Termínem konverze označujeme provedení určité akce, na kterou je kampaň cílena. Může se jednat například o přihlášení k odběru newsletteru nebo stažení e-booku. Konverzní poměr udává procento návštěvníků webu, kteří danou konverzi splnili.

Audit

  • Je možné udělat audit na běžící marketingovou kampaň?
    Ano, je to možné. Stačí, pokud nás kontaktujete.

  • Moje poslední PPC kampaň měla špatné výsledky. Mám to zkoušet znovu?
    Důvodů, proč kampaň nepřinesla očekávané výsledky, může být celá řada. Rádi se na vaše kampaně podíváme a navrhneme řešení pro jejich optimalizaci.

Text a grafika

  • Dokážete mi připravit bannery?
    Ano, bannery tvoříme. Přípravě bannerů se věnuje náš grafik. Bannery navrhneme a zašleme ke konzultaci, doladíme detaily a po odsouhlasení finální verze vytvoříme kompletní sadu pro Sklik, Google Ads a další.

  • Připravíte texty pro reklamu?
    Přípravě textové části reklamy se věnuje náš copywriter. Společně si odsouhlasíme klíčová slova a styl komunikace. Připravené texty implementujeme do kampaně.

  • Co jsou to klíčová slova?
    Klíčová slova jsou slova nebo slovní spojení, která uživatelé vyhledávají prostřednictvím vyhledávací sítě nejčastěji. Kromě PPC jsou úzce spojena také s optimalizací webu (SEO). Vylučující klíčová slova pak vyřazují určité termíny a umožňují přesnější cílení.

Termíny a jejich význam

  • Co je to bidding?
    Bidding je nastavení výše ceny za jedno kliknutí na reklamu. Cena může být nastavena například jako průměrná v rámci určitého časového období. Automatický systém se sám postará o příhozy a jejich výši v aukci.

  • Co je to longtail?
    Termínem longtail označujeme slovní spojení složené z více slov. Příkladem může být například „žlutá bavlněná sukně“. Jedná se o velice přesné cílení na uživatele skrze vyhledávací síť.
  • Co je to discovery reklama a kde ji najdu?
    Jedná se o specifický formát reklamy. Najdete ji v kanálu discovery , na YouTube nebo v Gmailu.

Faktura