Nejčastější dotazy - Reklama na Facebooku

Reklama na Facebooku

Měl bych být jako podnikatel na Facebooku?

  • Obecně lze říci, že se jedná o poměrně snadno dostupný marketingový nástroj, který umožňuje propagaci zdarma, pokud využijete zviditelnění formou příspěvků. Ve většině případů je tedy škoda jej nevyužít.

Jak lze využít Facebook pro reklamu?

  • Lze využít přímo reklamní kampaň nebo vytvořit kvalitní obsah ve formě textových příspěvků, obrázků či videí. Výhodou Facebooku a dalších sociálních sítí je přímá interakce s lidmi.

Jak založit na Facebooku firemní stránku?

  • Stačí vyplnit základní údaje a Facebook sám stránku vytvoří. Provede vás nastavením a pomůže vám krok za krokem vyplnit vše, co je potřeba. Pokud si se založením účtu nevíte rady nebo chcete pomoci s jeho správou, neváhejte se na nás obrátit.

Mohu zobrazit reklamu stávajícím zákazníkům?

  • Ano, je to možné. Stačí, pokud do účtu na Facebooku nahrajete kontakty na stávající zákazníky. Facebook podle e-mailu či telefonních čísel dohledá účty uživatelů a umožní vám je zahrnout do remarketingové kampaně.

Lze omezit výdaje za reklamu?

  • Ano. Facebook umožňuje nastavit v rámci kampaně maximální částku, kterou chcete do reklamy investovat. Po jejím dosažení je kampaň pozastavena. Chcete-li pokračovat dále, nastavení lze změnit.

Jakou částku potřebuji do začátku pro úspěšné spuštění kampaně?

  • To záleží na rozsahu kampaně. Každý projekt si žádá jinou podporu. Rádi s vámi probereme vaši představu, upřesníme si cíle a sdělíme vám cenu. Ta se bude odvíjet například i od toho, zda budete chtít připravit bannery a další podklady.

Příspěvky na Facebooku

Pomůžete mi se správou firemní stránky na Facebooku?

  • Ano. Rádi pro vás stránku nastavíme, připravíme kvalitní obsah a nastavíme jeho zveřejnění. Díky Facebooku budete moci snadno podpořit svůj zákaznický servis.

Kolik příspěvků je vhodné publikovat?

  • Záleží na typu stránky (produktech či službách, které chcete prezentovat) a obsahové strategii, kterou zvolíte. Rádi vám pomůžeme najít optimální řešení. Kvalita by měla stát vždy před kvantitou uživatelé by neměli být příliš zahlceni.

Kdy je nejlepší doba pro publikování?

  • Nejlepší doba je tehdy, když je nejvíce uživatelů on-line. To znamená ráno kolem deváté hodiny, v poledne, kdy mají pauzu na oběd a večer od páté do osmé hodiny, kdy jsou na internetu.

Pokud si založím firemní účet, mohou na mou stránku vkládat příspěvky i ostatní uživatelé?

  • To záleží na vašem nastavení. Volba je na vás, zda umožníte ostatním uživatelům vkládat příspěvky či nikoli.

Jak poznám, zda se příspěvek na Facebook hodí?

  • Profil na Facebooku a jeho obsah by měl být vedený v dlouhodobějším časovém plánu na základě jednoznačné komunikační strategie. Příspěvek zveřejňujte pouze tehdy, pokud zapadá do obrazu vaší firmy. Pokud si s přípravou příspěvků nevíte rady, rádi vám pomůžeme.

Jaký obsah je nejvhodnější, jsou to spíše obrázky nebo videa?

  • To záleží na konkrétním publiku. Každá značka je jiná a líbí se jiným uživatelům. Oblíbený obsah se bude odvíjet od průměrného věku publika a mnoha dalších kritérií. Sami uvidíte, na které příspěvky budete mít nejvíce ohlasů a kterých si uživatelé téměř nevšimnou.

Jak získat uživatele

Má smysl kupovat fanoušky?

  • Většinou nemá. Fanoušci, které si k sobě přitáhnete díky svým příspěvkům, mají o vaše služby či produkty skutečně zájem. Koupení fanoušci jsou jen uměle navýšená hodnota. Navíc tím můžete porušit podmínky použití.

Termíny a jejich význam

Co je to Business Manager?

  • Jedná se o nástroj Facebooku, který usnadňuje sdílení přístupu k více účtům. Využijete ho například v případě, že pod vaši firmu spadá více značek a každá má svůj účet na Facebooku nebo pokud jste agentura, která spravuje účty pro více klientů.

Co je to Facebook Ads?

  • Jedná se o reklamní systém Facebooku. Jeho silnou stránkou je možnost velice přesného cílení na konkrétní skupinu uživatelů. Reklama může mít podobu banneru, vide, sbírky, rotujícího formátu a podobně.