Nejčastější dotazy - Reklama na Seznamu

Reklama na Seznamu

Je pro mne reklama na Seznamu vhodná?

  • Seznam je po Googlu druhým nejpoužívanějším vyhledávačem u nás. Aktuální podíl na trhu v roce 2021 vůči Seznamu je zhruba 85:15. I přes tento velký rozdíl je potřeba nezapomenout na cílové skupiny, které pro vás na Seznamu jsou a neochudit se tak zbytečně o část klientů. Pokud chcete vaši značku na internetu zviditelnit, může být reklama na Seznamu vhodným řešením. Konkrétní řešení se vždy odvíjí od vašeho projektu a fázi, ve které se nachází a vaší vize do budoucna. Uvažujete-li o podpoře vaší značky prostřednictvím on-line marketingu, neváhejte nás kontaktovat. Rádi vám poradíme.

Jaký rozpočet budu potřebovat do začátku?

  • To záleží na rozsahu samotné kampaně a službách, které pro vás zajistíme. Důležité jsou také ceny za proklik klíčových slov, na které reklamy spustíme a cílení reklam. Pro živnostníky s omezeným okruhem působnosti bude rozpočet zcela jiný, než pro rozsáhlý e-shop. Můžeme pro vás připravit vše od textů až po obrazové podklady a zajistit kompletní nastavení, správu a optimalizaci kampaně. 

Sklik

Jaké typy kampaní lze v Skliku využít?

  • Tvoříme reklamy v obsahové i vyhledávací síti. Dále lze využít produktovou kampaň a videokampaň.

Kdy se začne reklama zobrazovat?

  • Reklama se začne zobrazovat ihned po schválení. To může trvat přibližně 1 hodinu, u grafické reklamy i déle. Důležité je, aby v účtu byl načtený kredit, ze kterého se budou platby za prokliky čerpat.

Může být reklama zamítnuta?

  • Reklama může být zamítnuta z řady důvodů. Kromě nepovoleného obsahu to může být způsobeno neplatnou URL adresou, nesouvisející vstupní stránkou, nesrozumitelným textem, zmínkou o konkurenci a podobně. Podmínek a zásad je poměrně hodně. Aby k těmto situacím nedocházelo, je dobré spolupracovat s někým, kdo má s reklamou na Skliku bohaté zkušenosti a ví, jak ji správně připravit. Rádi vám s tím pomůžeme.

Můžou se statistiky Google Analytics a Sklik lišit v návštěvnosti u téže webové stránky za stejné období?

  • Ano, můžou. Každý z nástrojů používá vlastní technologii a logiku započítávání návštěv. Rozdíly by neměly být velké, ale čísla se lišit mohou.

Pokud mám v Skliku dobitý kredit, mohu ho využít i na další služby?

  • Ano. Seznam na všechny své služby využívá 'Seznam Peněženku', prostřednictvím které lze kredit využít také pro Zboží.cz a Firmy.cz.

Zboží.cz

Podle čeho jsou řazeny produkty v doporučených nabídkách?

  • Produkty jsou řazeny podle maximální nabídnuté ceny za jeden proklik, průměrné prodejní ceny, dostupnosti na skladě, hodnocení e-shopu a toho, zda nabízí dopravu zdarma.
  • Úpravou těchto kritérií lze zvýšit pozici v doporučených nabídkách.

Měl bych mít účet na Zboží.cz?

  • Většina e-shopů, pokud se nejedná o omezenou produkci jako je například rukodělná výroba, má dnes účet na Zboží.cz nebo jiném srovnávači cen. Pokud tedy vaše konkurence Zboží.cz využívá vy ne, dáváte jí tím náskok. Při správné optimalizaci účtu a nahrání všech potřebných údajů o produktech může být Zboží.cz velkým přínosem a ve většině případech by byla škoda tuto možnost nevyužít.

Termíny a jejich význam

Co je to dynamický retargeting?

  • Jedná se o formu reklamy, která zobrazí uživateli zboží, které si již na webu prohlížel. Kampaň je přímo propojena s feedem Zboží.cz, což usnadňuje její nastavení. Sklik zároveň použije také obrazový materiál z feedu, takže není nutné připravovat podklady.

Co je to vizibilní imprese?

  • Ve chvíli, kdy platíte za zobrazení reklamy, tzv. Pay Per View, je potřeba spočítat, kolikrát byla reklama skutečně zobrazena. Tím se zabývá metrika, které říkáme vizibilní imprese. Podle definice Skliku je vizibilní ta reklama, která byla zobrazena alespoň z 50% na 1 vteřinu.