Ochranná známka v PPC

Po registraci ochranné známky má její majitel ze zákona nárok zakázat její používání všem, kdo by mu mohli konkurovat. Výjimkou není ani svět on-line marketingu.

Pokud tedy nejste subdodavatelem a ani nejste jinak hospodářsky spojeni s danou ochrannou známkou, v případě, že ji použijete, musí být tohle vše na první pohled zřejmé. Pokud by na tuhle skutečnost uživatel přišel až v momentě, kdy reklamu rozklikne, jedná se už o porušení zákona.

Ochranná známka může být v inzerci použita také v momentě, kdy má její autor povolení od majitele. Takzvanou autorizaci.

Ochranná známka v klíčových slovech

Google Ads a Sklik umožňují použití libovolné ochranné známky v rámci klíčových slov. Jediným požadavkem je, aby způsob použití nepoškozoval dobré jméno značky a neodrazoval cíleně klienty.

Ochranná známka v textu inzerátu

Ochrannou známku v textu i názvu inzerátu lze použít, stejně jako u klíčových slov, pouze za určitých podmínek. Inzerát by neměl působit, jako by se jednalo přímo o propagaci služeb nebo zboží majitele značky, pokud reklamu neinzeruje přímo majitel ochranné známky. Nesmí vzniknout ani zdání, že je autor inzerce s majitelem značky jakkoli hospodářsky propojen.

Opět platí, že nesmí být poškozeno dobré jméno značky a klienti nesmí být cíleně odrazováni.

Google Ads uvádí, že ochranná známka může být použita pouze v případě, kdy vstupní stránka, spojená s danou reklamou, zobrazuje přímo informace o službách či produktech s ní spojenou. Zapovězeny jsou také reklamy propojené se vstupní stránkou, která od uživatele vyžaduje příliš mnoho informací ještě před tím, než získá informace spojené primárně s reklamou. Z inzerátu musí být patrné i to, zda jeho autor představuje samotného distributora nebo informační web.

Ochranná známka na webu

Opět platí, že reklama nesmí porušovat dobré jméno značky, ani odrazovat zákazníky. Logo ani jiné prvky ochranné známky nesmí být použity nevhodným způsobem.

Evropská unie a Oblast sdružení evropského obchodu

Jak uvádí Google na svých stránkách, ochranná známka nesmí být použita v případě, že je její použití pro uživatele na první pohled nepochopitelné. Pro inzerenty, kteří nejsou majiteli ochranné známky nebo nemají autorizaci, platí určitá pravidla. Uveďme si několik z nich.

  • Ochranná známka nesmí být použita obecně či popisně.
  • Prezentace prodeje náhradních dílů či služeb, souvisejících s ochrannou známkou.
  • Použita nesmí být ani reklama na konkurenční služby či produkty.
  • Reklama na webové stránky, které zobrazují podrobné informace o ochranné známce.

Nevíte si rady se správným výběrem klíčových slov nebo nastavením kampaně? Nevadí, rádi vám poradíme.

Ozvěte se nám