Optimalizace konverzního poměru (CRO)

Máte na webu vysokou návštěvnost, ale malý poměr konverzí? Rádi se na váš web podíváme, najdeme případné nedostatky a navrhneme jejich zlepšení.

Konverzním poměrem označujeme procento zákazníků, kteří dokončí konkrétní akci. Například se registrují, kontaktují vás skrze formulář nebo dokončí nákup v e-shopu.

Zkratka CRO pochází z anglického Conversion Rate Optimalization. Jedná se o službu, jejímž úkolem je zlepšit úspěšnost a výkonnost webu se zaměřením na uživatele. Úspěšné CRO by nemělo být spojeno s dalšími náklady na marketing.

CRO pomáhá odstranit nedostatky, kvůli kterým uživatelé neprovedou požadovanou konverzi. Zlepšuje přívětivost vaší webové stránky tak, aby uživateli maximálně usnadnila provedení konkrétních akcí. V případě, že zákazníci přijdou na váš web na základě reklamy a neprovedou akci, která je sem dovedla, jsou výdaje za marketing zbytečné. Výhodou zvýšení konverzního poměru webu je brzká návratnost v podobě zvýšení procent u konkrétních konverzí.

Na začátku CRO by mělo stát pečlivé měření stávajících aktivit návštěvníků na vašem webu a vyhodnocení jejich veškerých aktivit. Web lze vylepšit mnoha způsoby. Pojďte se s námi podívat na některé z nich.

  • Grafika - jako první zaujme většinu lidí pro příchodu na web právě grafika. Ta může být současná, nadčasová, v duchu retro stylu nebo střídmá - záleží na vašem podnikání a stylu, v jakém se chcete prezentovat.
  • Barvy - důležitá je také barevnost webu. Pomáhá utvořit celkový dojem z webové stránky a to, jak se uživatel v prostředí cítí a v jakém světle vnímá vaše produkty a služby.
  • Rozmístění prvků - web by měl být jednoduchý, na první pohled srozumitelný a uživatel by měl ihned najít všechny informace, které potřebuje a které ho dovedou k dokončení konverze.
  • Copywriting - důležitá je také  vaše prezentace služeb či produktů skrze obrazový, ale také textový materiál. Profesionální copywriter dokáže vyzdvihnou přednosti vašeho podnikání a předat je uživateli srozumitelnou a jednoduchou formou

Vždy platí, že méně změn je někdy více. S citem upravte část webu a počkejte, jak se změní výsledky. S novými čísly můžete dále pracovat. Vsaďte vždy na úpravy, které nejlépe podtrhnou prodávané zboží nebo nabízené služby.

Pokud si nejste jisti, zda by na vašem webu bylo možné optimalizovat konverzní poměr, rádi se na web podíváme a poradíme vám. Neváhejte se na nás obrátit.

Ozvěte se nám