Jedná se nejčastěji o slovo nebo slovní spojení, vytvářející odkaz na další stránku. Skrze tento odkaz vyhledávače poznají, jaký je obsah stránky, na co je zaměřen a jakou hodnotu svému čtenáři přinese. Tento viditelný text patřící k hypertextovému odkazu je většinou barevně či jinak odlišen. Může vypadat například takto: Abyste dosáhli krásných efektů, vyzkoušejte naše nové akrylové barvy značky Akryl. Přičemž z tučně zvýrazněného slova „Akryl“ je vytvořen odkaz. Rozlišujeme několik druhů: Generický – přímo navádí uživatel, na co má kliknout, aby získal více informací Brandový – odkaz zahrnuje přímo název značky či produktu nebo služby Klíčové slovo – nejčastěji využívané v rámci copywritingu Holý – URL stránky není skryto pod slovy, ale je v textu vidět v plném formátu Obrazový – odkazem může být také obrazový materiál či grafický prvek Anchor texty jsou významnou součástí SEO.