Anchor / kotevní text

Jedná se nejčastěji o slovo nebo slovní spojení, vytvářející odkaz na další stránku. Skrze tento odkaz vyhledávače poznají, jaký je obsah stránky, na co je zaměřen a jakou hodnotu svému čtenáři přinese.

Tento viditelný text patřící k hypertextovému odkazu je většinou barevně či jinak odlišen. Může vypadat například takto:

Abyste dosáhli krásných efektů, vyzkoušejte naše nové akrylové barvy značky Akryl.

Přičemž z tučně zvýrazněného slova „Akryl“ je vytvořen odkaz. 

Rozlišujeme několik druhů:

  • Generický – přímo navádí uživatel, na co má kliknout, aby získal více informací
  • Brandový – odkaz zahrnuje přímo název značky či produktu nebo služby
  • Klíčové slovo – nejčastěji využívané v rámci copywritingu
  • Holý – URL stránky není skryto pod slovy, ale je v textu vidět v plném formátu
  • Obrazový – odkazem může být také obrazový materiál či grafický prvek

Anchor texty jsou významnou součástí SEO.