Označení blog vzniklo spojením dvou anglických slovíček „web“ a „log“ a znamená něco jako „webový zápisník“. Postupem času se první dvě písmenka vytratila a vznikl dnes používaný výraz „blog“. Jedná se o webovou aplikaci, jejímž prostřednictvím lze přidávat nejčastěji textové materiály, většinou články. Blog může fungovat sám o sobě nebo může být součástí webové stránky, například e-shopu, kde je důležitou součásti SEO a pomáhá s komunikací se zákazníky. V rámci online marketingu jsou dnes hojně využívané tzv. PR články, které tvoří copywriteři. Jedná se o placenou reklamu v podobě článku propagujícího určitou službu či produkt. Text obsahuje odkazy a je zpravidla umístěn na jiné webové stránce, než je stránka inzerenta. Součástí blogu mohou být recenze, cestopisy, zamyšlení, deník, poezie a mnoho dalšího. Záleží pouze na fantazii autora. Blog může mít osobní i odborné zaměření.