Zkratka CRM pochází z anglického Customer Relationship Management. Jinými slovy můžeme CRM nazvat jako systém, zabývající se řízením vztahů se zákazníky. První CRM systémy se objevily začátkem devadesátých let. Mezi ty nejznámější patří například SalesForce nebo SAP.

Celý systém je postaven na specializovaných programech, za pomocí nichž lze shromažďovat a zpracovávat velké množství údajů o zákaznících. Stěžejními body jsou kontakty a právě probíhající obchodní procesy, včetně získaných tržeb.

Uživatel si snadno během chvilky vytvoří přehled o veškerých obchodních aktivitách v úrovni celé společnosti, často skrze praktické statistiky.

Využití CRM v SEO a On-line marketingu

Výsledky měření CRM lze využít v rámci SEO, neboli optimalizace webu pro vyhledávače, a on-line marketingu. Pomohou také se servisem pro klienty, samotným obchodem a s celkovou komunikací společnosti. Nashromážděné údaje pomohou lépe porozumět klientům a pojmenovat jejich potřeby. Skrze tento přístup lze účinně budovat dlouhodobé vztahy se zákazníky.