Klíčová slova

Co je to klíčové slovo

Keywords, česky klíčová slova jsou jednoslovné nebo i víceslovné výrazy, které při vyhledávání na internetu přivádí návštěvníky na konkrétní webové stránky nebo e-shopy. Původně byl termín klíčové slovo používán ve významu tagů, které dnes označujeme jako metadata. Sloužily především ke třídění a značkování obsahu. Dnes je klíčovým slovem především výraz, který se v textu nejčastěji opakuje. Jejich důležitost poznáte především při optimalizaci webu pro vyhledávače, ale i při tvorbě PPC reklamních kampaní.

Laicky řečeno, klíčové slovo je takové slovo, které uživatel zadá do vyhledávače, když chce něco nalézt. Ať už jsou to služby, produkty nebo jen relevantní odpovědi na jeho dotaz.

Jak využívat klíčová slov

Pro účel on-line marketingu využíváme klíčových slov na několika místech. Používáme je v URL adresách, v titulcích stránky, meta značkách, ale i v samotném obsahu stránky, v nadpisech, v textu i odkazech a dokonce také v popiscích obrázků. Shrneme-li to, vaše webové stránky by měly obsahovat hledané fráze, tedy slova nebo slovní spojení, které vaši potenciální klienti zadávají do vyhledávače. Jen tak mohou snadno nalézt i vás. Zároveň jsou klíčová slova jedním z faktorů, které tvoří skóre stánky v rámci SEO. Takové weby, které mají dobré hodnocení, tedy vyšší skóre, se pochopitelně dostávají na vyšší pozice v organickém vyhledávání.

Vybrat ta nejefektivnější klíčová slova je umění. Takové práci by vždy měla předcházet důkladná analýza klíčových slov. Ta napoví, jaká slova užívají sami lidé a zadávají je tedy do internetového vyhledávače při popisu hledaných služeb nebo produktů. Volba správných klíčových slov vyplývá z celkové SEO strategie. Někdy je lepší soustředit se na jedno klíčové slovo, které je ale velmi konkurenční. Jindy je zase vhodnější prosadit se na základě většího počtu méně hledaných slov. Kromě zkušeností je třeba využít i selského rozumu a vyvarovat se výrazů, které běžný smrtelník nepoužívá. Svoje úvahy si můžete následně ověřit v samotném vyhledávači. Již při psaní slova vám našeptávačem budou nabízeny varianty, které jsou nejčastěji vyhledávané.

Jaký je rozdíl mezi klíčovým slovem a vyhledávacích výrazem

Klíčové slovo je takové slovo nebo slovní spojení, které používáme na našich webových stránkách nebo při tvorbě PPC kampaní. Zatímco vyhledávací výraz je přesně to, co uživatelé píši do vyhledávačů. Jsou to hledané fráze, na které chcete nabídnout odpověď v podobě vybraných klíčových slov.

Potřebujete pomoc s analýzou klíčových slov nebo s optimalizací vašich webových stránek? Rádi vám pomůžeme najít cestu z této lingvistické džungle.