Pojem perex vznikl původně v odvětví žurnalistiky. Jedná se o krátký úvod k textu, který má čtenáře zaujmout, aby si článek přečetl celý. V polygrafickém významu slova se jedná o titulek, který svou šíří odpovídá šířce všech sloupců textu, ať už se jedná o noviny nebo časopis.
V rámci on-line marketingu plní perex podobnou úlohu – jeho cílem je přimět uživatele k přečtení celého článku. Takzvaně obrácená pyramida definuje jeden z principů publicistiky, kdy je v perexu uvedena pointa, ale je podána tak, aby měl uživatel stále chuť přečíst si celý článek.
Zásady správně napsaného perexu
- Článek musí fungovat také sám o sobě, bez perexu.
- Máte 8 sekund, abyste udělali z uživatele čtenáře.
- Nejzajímavější informace by se měly nacházet hned na začátku.
- Součástí perexu by měl být také prodejní argument.
- Jednotný vizuální styl – většina webů má předem definovanou délku perexu.
Tvorbě kvalitních článků se věnuje copywriting.
Potřebujete vytvořit poutavé články podle zásad SEO? Kontaktujte nás.