Perex

Pojem perex vznikl původně v odvětví žurnalistiky. Jedná se o krátký úvod k textu, který má čtenáře zaujmout, aby si článek přečetl celý. V polygrafickém významu slova se jedná o titulek, který svou šíří odpovídá šířce všech sloupců textu, ať už se jedná o noviny nebo časopis.

V rámci on-line marketingu plní perex podobnou úlohu – jeho cílem je přimět uživatele k přečtení celého článku. Takzvaně obrácená pyramida definuje jeden z principů publicistiky, kdy je v perexu uvedena pointa, ale je podána tak, aby měl uživatel stále chuť přečíst si celý článek.

Zásady správně napsaného perexu

-          Článek musí fungovat také sám o sobě, bez perexu.

-          Máte 8 sekund, abyste udělali z uživatele čtenáře.

-          Nejzajímavější informace by se měly nacházet hned na začátku.

-          Součástí perexu by měl být také prodejní argument.

-          Jednotný vizuální styl – většina webů má předem definovanou délku perexu.

Tvorbě kvalitních článků se věnuje copywriting.

Potřebujete vytvořit poutavé články podle zásad SEOKontaktujte nás.