Jedná se o složitou internetovou aplikaci, kterou využívají uživatelé pro nalezení hledaných informací. Patří sem text, obrázky, videa a další multimediální obsah. Vyhledávače (například Google) využívají vlastní roboty, kteří pravidelně prochází webové stránky a podle důležitosti a četnosti aktualizace jejich obsahu si pro ně pravidelně vymezí určité časové okno. Obsah, který se na webu objeví, si uloží do vlastní databáze. Ve chvíli, kdy uživatel navštíví konkrétní web, nedostane informace z dané stránky, ale z databáze prohlížeče, který používá. Prohlížeče se vždy snaží vyjít uživateli maximálně vstříc a nabídnout mu co možná nejrelevantnější výsledky k jeho dotazu. Vyhledávač třídí informace ve vlastní databázi podle konkrétních algoritmů, stejně jako prochází weby podle předem daných kritérií. S tím pracuje SEO, tedy optimalizace pro vyhledávače.