Ačkoliv opatření zavedená v boji proti současné epidemii koronaviru zasáhla všechny oblasti podnikání, vy, jakožto majitel e-shopu, můžete vydechnout a poté se zase hluboce nadechnout. Máte to štěstí, že neprovozujete hospodu, ani nestříháte lidi, a tak máte velkou šanci krizi přežít. A pokud změníte taktiku, můžete na ní dokonce vydělat.
Nedělat nic je určitě tou nejhorší variantou. Jisté je, že vaši současní i potenciální zákazníci jsou teď mnohem více on-line.
Co můžete udělat?
Přečtěte si následující tipy a hledejte další a další možnosti, jak uspět a předběhnout konkurenci.
- Zamyslete se nad potřebami zákazníků a vysledujte změny v jejich chování. Toto je chvíle, kdy můžete získat nové zákazníky, kteří jsou v tento okamžik nuceni změnit své nákupní chování.
- Nabídněte slevy stálým i novým zákazníkům, můžete je tak motivovat utratit u vás jejich peníze.
- Pokud je to možné, upravte nebo rozšiřte nabídku produktů.
- Komunikujte s lidským přístupem. Snažte se být empatičtí a pomáhat. Můžete o tom natočit třeba krátké video. Využijte sociální sítě a blog. Zaměřte se i na propracovaný direct e-mailing. Nepleťte si však pomoc s využíváním této pandemie k zvýšení prodeje. Lidé nejsou hloupí a dají vám to případně jak se česky lidově říká pěkně sežrat. Vy ale teď máte šanci vytvořit i „love brand“.
- Proveďte vnitřní audit. Zbavte se věci a lidí, které nepotřebujete. A začněte se soustředit na produkty s vysokou přidanou hodnotou.
- Profitujte z toho, že konkurence povětšinou jako první začala šetřit na on-line marketingu. To znamená, že máte méně protihráčů a navíc klesla cena za reklamu.
- Testujte, zkoušejte, vylepšujte a aktualizujte on-line reklamní kampaně. Vylepšujte webovou prezentaci. Věnujte se SEO a linkbuildingu. Upravte firemní zápisy. Dožeňte resty, které jste odkládali.
- Pokud nabízíte kurzy, nahraďte je videokurzy, webináři a on-line školeními.
- Připravte se na další krizi. Již nyní máte šanci svůj business trochu transformovat a připravit se tak i na další možné krize v budoucnosti.
- Myslete pozitivně a s klidem využijte toho, že jsou lidé nyní mnohem více on-line. Napište jim, komunikujte s nimi napříč všemi možnými kanály. Jednoduše buďte tu pro ně a budujte si u nich důvěru. A ukažte solidárnost.
Pokud si nevíte rady, kde začít a přesto chcete v současné situaci na svém businessu pracovat a nezaspat, kontaktujte nás. Jsme tu, abychom vám pomohli.