Je rozdíl v tom, zda máte v plánu provozovat velký projekt, kde čekáte tisíce návštěvníků denně, nebo menší statický web v podobě blogu. Z toho se totiž přímo odvíjí požadavky na webhostingovou službu. Váš první krok při výběru webhostingu by proto měl být hrubý odhad toho, jakými zdroji by měla zvolená společnost disponovat. Pro udržení kvalitního provozu je tahle analýza kritická a začít s odhadem denního počtu návštěvníků je ideální start.
Jestliže nebudete mít obecnou představu o tom, kolik návštěvníků váš projekt získá, snadno zaplatíte velkou sumu za zbytečně velký a drahý server. V opačném případě váš projekt podceníte a zaplatíte příliš levný server. Tudíž nebude schopen držet krok s objemem návštěvnosti, kterou váš web nebo aplikace generuje. To povede ke kolísání stability, ba dokonce k úplným výpadkům serveru. Na místě je zamyslet se, zda mi několika hodinový nebo denní výpadek stránek ohrozí business a zda za to stojí případná ztráta peněz?
Jeden z největší problémů nejen velkých společností, ale i menších firem, je kybernetická bezpečnost. I to je jedna z hlavních věcí, kterou musí webhostingové společnosti pro svého klienta zajistit. Existuje mnoho podob kybernetických útoků. Od malware, který útočníci používají pro přístup k bankovním účtům a citlivým údajům, až po DoS útoky, jejichž cílem je znepřístupnit stránky ostatním uživatelům.
Proto doporučujeme zajistit si v tomto ohledu webhosting s kvalitní bezpečnostní podporou přímo vašeho projektu. Levné hostingy většinou bezpečnost vašich stránek neřeší, ledaže by se jednalo o ohrožení samotné hostingové firmy. Dobrý webhosting aktivně řeší bezpečnost stránek tak, že provádí pravidelné skenování proti malware a filtruje zranitelnosti pluginů a šablon. Navíc si u lepšího hostingu můžete být jistí, že nesdílí zákaznická data s nevyhovujícími třetími stranami a jedná v souladu s GDPR.
Apelovat musíme také na rozdílné úrovně zálohování obsahu stránek, které firmy zabývající se hostingem nabízejí. Zálohování nabízí drtivá většina společností, i ty levnější. Avšak ověřte si, zda je zálohování prováděno na jiném serveru, než na kterém se nachází váš projekt. Taková možnost už není běžná a najdete ji spíše u lepších společností.
Nicméně pokud o svá data nechcete přijít, nenechejte nic náhodě a postarejte se také o to, aby zálohování probíhalo nejlépe denně. U statických webů, jako jsou třeba blogy, vám bude stačit udělat zálohu i jednou týdně. Doporučujeme také zvážit využití služby, jenž vám umožní vytvořit takzvaný bod obnovy. Ten vytvoříte před aktualizací stránek a v případě poruchy navrátíte stav do tohoto bodu.
Není nutné ihned sahat po záloze, řadu věcí lze vyřešit pomocí dobré technické podpory. I proto byste si potenciálního webového hostitele měli proklepnout a dát i třeba na recenze zkušených uživatelů. Umí poradit za všech okolností i se složitými případy? Funguje technická podpora 24/7? Dá se s nimi spojit jen emailem, nebo nabízejí i možnost hovoru a on-line chatu? Kvalifikovaný přítel na telefonu vám poradí nejen při akutních problémech, ale také ohledně běžných dotazů, například s nastavením redakčního systému.
Přejete si vytvořit nové webové stránky, upravit ty stávající nebo vyřešit webhosting? U nás jste správně.
Neváhejte nás kontaktovat