5 důvodů, proč jsou online recenze důležité

Že se velká část prodeje přesouvá do online prostředí není snad už ani potřeba zmiňovat. Růst e-commerce je velmi výrazný (v Česku je odhadem zhruba 46 tis. e-shopů) a kdo chce uspět, musí držet krok (nebo nejlépe být o krok napřed). S tímto trendem se pojí i další marketingové činnosti, které je potřeba neopomínat a přidělit jim dostatečnou váhu při volbě strategie.

Podnikatelé dnes investují nemalé peníze do modernizace webu, samozřejmostí je responzivní design, přívětivé uživatelské prostředí, vsází na placenou reklamu, věnují spoustu času SEO, budují firemní blogy a dělají vše pro to, aby uspěli. A je to jen a jen správně.

 

A přece jen je tu něco, na co velká část z nich dost často zapomíná. Uživatelské recenze

Jak nepodcenit jejich sílu a využít je naplno vám prozradíme v pár krátkých bodech, díky kterým pochopíte, proč jsou (i pro vás) tak důležité

. 
 

K čemu slouží recenze

Průzkumy z posledních let ukazují, že podle recenzí se rozhoduje až 95 % Čechů. Zvyklosti předávat si zkušenosti, rady a tipy osobně mezi přáteli, rodinou a známými sice nevymizely úplně, ale převážná většina recenzí dnes koluje online. Jde o zkušenosti a hodnocení zákazníků se samotnými obchody i konkrétním zbožím. Díky tomu máme během pár vteřin na dosah nespočet důležitých informací, které v tu chvíli potřebujeme.

 

Recenze:

  • jsou součástí nákupního procesu – ve chvíli, kdy už potencionální zákazník ví co chce, hledá recenze, které mu pomohou s rozhodnutím
  • budí důvěru – vypovídají o spokojenosti zákazníků s vaší firmou či zbožím/službami
  • jsou cennou zpětnou vazbou – jejich zkušenosti vám pomohou najít další příležitosti a kroky ke zlepšení, identifikovat problémy
  • přivádí návštěvníky – lidé je hledají v souvislosti s vašimi produkty či službami, tak proč jim je nenabídnout přímo u vás na webu, kde hned poté snadno nakoupí
  • jsou vaší konkurenční výhodou – spousta firem s recenzemi nepracuje, tak začněte ještě dnes

Kde sbírat recenze

Způsobů, jak sbírat recenze od zákazníků, je hned několik. A rozhodně se vyplatí věnovat jim čas. Ať už samotné výzvě zákazníků k udělení recenze, nebo čas, který vám zabere psaní odpovědí.

Mezi nejpoužívanější patří:

  • recenze na Google – pod profilem Google Business
  • recenze na Seznamu – pod profilem na Firmy.cz
  • recenze na Facebooku
  • recenze na srovnávači zboží (např. Heuréka.cz, Zboží.cz)
  • recenze přímo na webu
  • ostatní kanály jako Booking.com, TripAdvisor.com

 

 

Jak sbírat recenze

Chcete aktivně sbírat nové recenze? Začněte nejprve firemními zápisy na Googlu a Seznamu (s vytvořením vám rádi pomůžeme). Přímo v administraci Google Business si vygenerujte odkaz, který můžete sdílet se svými zákazníky. Odkaz můžete využít v e-mailu, ale i příspěvcích na sociálních sítích. Pro získání recenze na Seznamu odešlete adresu firemního profilu. Možnost udělení recenze si musí už zákazník zvolit sám.

Reagujte, děkujte a buďte osobní

Není recenze jako recenze. Důležité je ale reagovat na všechny – mile, klidně, vstřícně, s pochopením i snahou pomoci. Myslete na to, že recenze nejen lidé píšou, ale i čtou. A o to vám jde přece nejvíc. Aby si ti, kteří se rozhodují o koupi přečetli, že jste spolehliví, rychle a bezpečně doručíte, co máte, a že paní na telefonu byla velmi milá a výborně poradila s výběrem. Na negativní recenze reagujte s klidnou hlavou (raději možná až druhý den). To, jakým způsobem se k problému či výtce postavíte, bude mít také vliv na to, co si o vás, jako o firmě, lidé pomyslí. 

Pokud recenze do teď nebyly to, nad čím byste si lámali hlavu, změňte to. Jsou zdarma, stojí jen trošku času, a ten za to v tomto případě 100% stojí.
Se založením a správou firemních zápisů vám rádi pomůžeme, kontaktujte nás. Našim klientům se o ně staráme v rámci správy SEO.


Publikováno: 30. 7. 2020
Bc. Michaela Filová