E-mail marketing a přihlašovací formulář

Skvělou podporou, pro e-mail marketing a budování vlastních adresářů pro rozesílání newsletteru, je vhodně umístěný přihlašovací formulář. Po počáteční investici (poctivá příprava zabere víc času, než peněz) se budou lidé sami přihlašovat do vašeho e-mailového seznamu. A vy tím můžete jen a jen získat. Sepsali jsme pro vás, proč a kde ho na svém webu mít, a jak ho efektivně využít.

Přihlašovacím formulářem to nekončí.

Na základě získaných kontaktů můžete s uživateli budovat dlouhodobé vztahy, rozesílat jim novinky, upozornit je na zajímavé akce a přinášet jim plnohodnotný obsah. Při správném postupu snadno vytvoříte pocit důvěry a vaši klienti se k vám budou opakovaně vracet. Aby se skrze formulář přihlásilo co nejvíce lidí, musí být nejen vhodně umístěn, ale mít také příjemné grafické zpracování a text, který uživatele podpoří v zadání e-mailu. Podívejme se na několik důležitých bodů.

Grafické zpracování

Formulář by měl mít uživatelsky přívětivé grafické zpracování. Dříve, než si lidé přečtou text, vnímají vizuální stránku a to, jak na ně působí. Na první pohled by tedy mělo být jasné o co se jedná a formulář by měl budit pocit důvěry.

Dalším důležitým úkolem grafika, při návrhu zpracování, je uživatele zaujmout. Formulář by měl být originální, nadčasový a měl by být odlišen od okolního obsahu. Použít můžete například odlišné barvy nebo grafické prvky – záleží, jakou máte vizuální podobu webu. I přes svou výraznost by měl ladit s designem celého webu/e-shopu. Vzhled by měl být jednoduchý a políčko pro text i tlačítko pro potvrzení na první pohled snadno rozpoznatelné.

Text formuláře

Text by neměl být příliš dlouhý. Musí rychle zaujmout, protože v dnešní uspěchané době si málokdo najde čas, aby četl dlouhá souvětí. Text musí být výstižný, na první pohled obsahově snadno pochopitelný a musí vyvolat zájem.

Nadpis textu by měl jasně a srozumitelně sdělit, že se jedná o přihlašovací formulář k odběru e-mailů. Zároveň by měl obsahovat prvek, který zaujme. Můžete slíbit novinky, upozornění na akce nebo zajímavý obsah v pravidelných intervalech. Něco hodnotného, co uživatel získá a bude pro něho přínosem. Nikdy neslibujte nic, co nemůžete dodržet – ztratili byste zákazníkovu důvěru a brzy by se mohl z odběru newsletteru odhlásit. Uživatel, kterého jednou ztratíte, se jen těžko získává zpátky.

V samotném textu pod nadpisem můžete rozvést benefity, které uživatel získá. Sdělte mu, jaké informace bude v e-mailech dostávat, co důležitého se dozví a jaký to pro něho bude mít přínos.

Text tlačítka by měl být krátký a výstižný. Snažte se zvolit originální text, který zaujme, překvapí a lidé si ho budou pamatovat. Namísto klasického „Potvrdit“ nebo „Přihlásit“ můžete být originální a napsat „Pojďme do toho“ nebo „Jsem s vámi“. Záleží na konkrétním webu či projektu.

Pozice formuláře

Na závěr to nejdůležitější. Umístění formuláře. Uživatelé by ho měli snadno najít na viditelném místě, ať se zrovna pohybují na webu kdekoli. Konkrétní umístění se odvíjí od webu, pro který je formulář vytvořen.

Můžete ho dát například do bočního panelu, kde bude neustále na očích. Zároveň by se měl nacházet v horní části, aby uživateli netrvalo příliš dlouho, než se k němu doroluje. V některých případech by se k němu nemusel dostat vůbec.

Další možností, která se mnohdy přímo nabízí, je umístit formulář na stránku se souvisejícím tématem. Píšete příspěvek o tématu, kterému se věnuje celý web? Připojte pod něj formulář – uživatelé, kteří si dali tu práci s vyhledáním a přečtením textu mohou mít zájem o další užitečné informace z oboru.

Dalším obvyklým místem pro formulář je zápatí webu. I zde jsou uživatelé zvyklí na formulář narazit.

Pokud jde o e-shop, v procesu objednávky by neměla chybět možnost zatrhnout kolonku s přihlášením do newsletteru. Když už zákazník zaškrtne povinné políčko se zpracováním osobních údajů, může se jednoduše přihlásit také k newsletteru. Zde se možnost pojmout text originálně přímo nabízí. Máte například e-shop s oblečením? Připojte k formuláři větu „Tohle Ti bude moc slušet. A co další krásné kousky? O každém Ti dáme vědět.“ Zákazníkovi zalichotíte a vykouzlíte mu úsměv na tváři – i to je cesta k rozšíření adresáře.

Potřebujete pomoci s tvorbou přihlašovacího formuláře? Chcete sbírat kontakty pro další marketingové aktivity? Rádi se s vámi podíváme na váš projekt, probereme vaše cíle a navrhneme optimální grafické i textové řešení.

Neváhejte nás kontaktovat


Publikováno: 12. 3. 2021
Blanka Kochová