Při práci se sociálními sítěmi se často setkáváme s pojmy hashtag a mentions neboli zmínka. Pro běžné uživatele to nemusí mít až takový význam, ale v rámci on-line marketingu se to může změnit v zajímavý prvek, který pomůže k propagaci produktu či služeb.
# Hashtag
Hashtag je zjednodušeně řečeno klíčové slovo, které je specifické pro určitý druh obsahu, ať už se jedná o fotku, video či text. Hashtag tento obsah propojuje a skrze něj je možné najít vše, co pod ním bylo uloženo.
Například v případě, kdy e-shop vyhlásí na svém instagramovém účtu fotografickou soutěž o kosmetické produkty, může vyzvat uživatele, aby své fotky sdíleli s připojeným hashtagem v konkrétním formátu, například #fotosouteznazevznacky. U každé fotografie pak stačí kliknout na tento odkaz a ukážou se všechny příspěvky, které byly v rámci soutěže nahrány.
Hashtagy však lze připojit libovolně ke všem příspěvkům. Například pokud vytvoříte hashtag v podobě #receptysnadno a budete ho přidávat ke všem svým příspěvkům s recepty, snadno vás najdou noví uživatelé. Hashtag totiž může použít libovolné množství autorů. Ve chvíli, kdy máte stejný hashtag jako jiný přispěvatel, jeho příspěvky vám udělají reklamu a naopak. V závěru si každý najde to své jedinečné publikum, které ho podpoří.
Jako vše, i hashtag mají své výhody a nevýhody.
Výhody hashtagu
- Hashtag je výborným nástrojem pro vyhledávání
- Hashtag lze dále měnit a upravovat i po zveřejnění podle potřeby
- Uživatelé snadněji najdou vaše příspěvky
- Maximální počet hastagů u jednoho příspěvku je 30, což uživateli stačí
Nevýhody hashtagu
- Nemáte přehled, pokud někdo použije váš hashtag
- Vámi vytvořený hashtag může být použit u příspěvku, které vám udělají negativní reklamu
- Delší hashtagy jsou špatně čitelné – nelze rozlišit malá a velká písmena
- Hashtag nemůžete vlastnit
(@) Zmínka
Označení neboli zmínka spojené se znakem zavináče se většinou pojí ke konkrétní osobě či firmě, která prodává své služby a produkty prostřednictvím příspěvku. V textu či u fotografie lze označit někoho konkrétního.
Například pokud se chcete v textu na někoho odkázat, označíte ho tímto způsobem a konkrétní osoba či firma dostane upozornění, že byla označena. Příkladem může být například označení lidí na fotografii v rámci Facebooku.
Jako vše, i zmínky mají své výhody a nevýhody.
Výhody zmínek
- Vždy se dozvíte, pokud vás někdo označí
- Uživatele lze označit přímo v rámci fotografie, v textu či v popisku
- Uživatel, kterého označíte, má možnost se k příspěvku vyjádřit
Nevýhody zmínek
- Firma či uživatel mají možnost vás zablokovat
- Příliš časté zmínky mohou vést na Instagramu k postihům
- Uživatel, kterého označíte, může označení zrušit
Zajímáte se o propagaci vašich produktů či služeb skrze sociální sítě a hledáte ideální řešení? Neváhejte se na nás obrátit. Rádi se s vámi podíváme na váš projekt, probereme cíle, kterých chcete dosáhnout, a navrhneme optimální řešení.