Google recenze
4.9/5 | 87 recenzí

SEOloger naživo 2025

SEOloger 2025 - účastníci

Moje první účast na SEOlogeru naživo a snad ne poslední. Rozhodla jsem se jet po výborné zkušenosti se SEO BootCampem, který pro mě byl první několikadenní komunitní SEO akcí. A SEOloger naživo v tomhle stylu pokračuje – otevřeně, prakticky, bez přetvářky.

Víkendová akce na Vysočině u rybníka v Hotelu Luna byla koncentrovaným zdrojem SEO informací a zkušeností, které na běžných konferencích prostě nezaslechnete. Právě v tom je největší sílu komunitních setkání – namísto marketingových frází a obecných prezentací tu probíhá otevřená výměna know-how a konkrétních postupů od profesionálů z praxe.

A co zaznělo v rámci sobotních přednášek?

Janko Januška - 4A SEO framework prakticky

Janko nám představil 4A SEO framework, který využívají ve firmě. S pomocí 4A SEO frameworku je možné vysvětlit strategii klientům, kteří se po třech měsících ptají, kde jsou peníze přinesené SEO aktivitami. Velmi užitečné je to i pro juniorní kolegy.

4A SEO framework má čtyři fáze, které na sebe musí navazovat:

  • Access - Pokud vás vyhledávač nedokáže správně procházet nebo zobrazit, jste mimo hru. Je to jako s lyžemi: ty nejlepší lyže vám samy o sobě výhru nezaručí, ale pokud se zasekávají, drhnou nebo nefungují v terénu, nemáte skoro žádnou šanci dojet do cíle.
  • Answer – velikost publika a kvalita odpovědi
  • Authority – vylepší pozici (např. linkbuilding)
  • Attractiveness – vrchol pyramidy, zlepší CTR (tady je prostor hrát si s meta tagy a optimalizací search snippetu).
  • + bonusový bod Analytics – zaměřit se ale třeba jen na typové stránky, nebo jazykové mutace

Katarína Rusňáková - Ako (ne)predávať SEO – Biznis model, ktorý vám prinesie dlhoročných klientov

Katarína přinesla vhled do získávání dlouhodobých klientů u nich ve firmě. Upřímně odprezentovala, jak jim v agentuře funguje obchod a získávání klientů. Zdůraznila, že je nutné nastavit očekávání klientů od začátku spolupráce. Ukázala, jaké dělají klientům audity zdarma.

Katarína také zmínila, že z aktivit jí nejlépe fungují odborné přednášky a workshopy, nikoli klasické byznys networkingové akce

Tip: Budujte brand – bez něj vám kvalitní poptávky chodit nebudou. A nejen to, v SEO je silná značka klíčová zejména v době nastupujících AI Overviews, které čerpají z důvěryhodných a známých zdrojů. Brand pomáhá nejen v organické návštěvnosti, ale i při získávání odkazů, vyšším CTR a důvěře uživatelů.

GAP analýza konkurentů - nacenění SEO

Dylan Adamek – Řešení penalizace zpravodajského webu na Google

Dylan byl jediný, který nepřednášel na místě (ale online propojení fungovalo dobře). Prezentoval případovou studii o webu GizChina, který se potýkal s penalizací v Google Discover. Poukázal na frustrující komunikaci s Googlem, který reagoval na implementované opravy extrémně pomalu a hlásil chyby i u již dávno odstraněných URL.

Martin Kavka – Co je vibewriting? Od psaní k dirigování obsahu

Zapomeňte na hledání zázračného promptu na „Napiš mi článek o ABC…“. Martin ukázal vhled do fází vibewritingu – tvorbě obsahu z pozice tvůrce.

Martinovi chybí redakční support a konstruktivní kritika jeho textů a k tomu používá AI (nikoli k rychlému vytváření nekvalitních textů). Při práci s obsahem oceňuje přímou kritiku: 'Nemazli se se mnou...Potřebuji silnější argumenty od skutečných kritiků'. Zdůraznil tři principy úspěšné spolupráce s AI: kontext, trpělivost, dialog.

Tip: Martin používá turboscribe.ai – nástroj slouží pro převod audio a video záznamů na text (transkripce).

Tomáš Lukáč – co řeší in-house specialista na velkém e-commerce projektu (GymBeam)

Tomáš ukázal pohled do in-house SEO pro velký e-commerce projekt. Jde o jeden z nejrychleji rostoucích e-shopů ve střední Evropě. Jen blog GymBeam má 1500 stránek v 16 jazycích. A je fajn, že SEO funguje i když ho zastřešuje v podstatě jen 1,5 člověka.

Pro monitoring chyb používají Content King (takže i na takovém projektu to nemá SEO konzultant jednoduché s automatickým testováním nasazováním změn ze strany programátorů).

Tip: Divili byste se, jak užitečné vám můžou být platformy jako Reddit, Quora, Modrý koník, eMimino a další. Zkuste si je někdy hodit do Ahrefs – hned uvidíte, jaké problémy se skutečně řeší (a měli byste na ně nabídnout kvalitní odpověď).
Tip: Tomáš používá nástroj Helium 10 – funguje i tak, že zadáte číslo produktu a vyjedou vám vyhledávací dotazy.

Mikuláš Prokop – SEO pre braking news

Mikuláš ukázal, jak funguje SEO u breaking news (mimořádné zprávy) na příkladu nedávného úmrtí papeže. Velmi zajímavá přednáška, která ukázala že z SEO konzultanta je vlastně i tak trochu novinář.

Nejdůležitější jsou pro breaking news TOP stories. Důležité je být samozřejmě první i za cenu toho článek vypublikovat kratší a postupně jej doplnit. Články je možné už mít částečně před připravené (papež byl nemocný) a princip hledání se u takových událostí jako jsou úmrtí, nehody, přírodní katastrofy opakuje.

Zajímavost: Zajímá Vás zda má Mikuláš někdy volno? Co se děje, když umře někdo významný a on je třeba mimo signál? Nic zásadního – Mikuláš už má redaktory vytrénované, a i oni dokážou základy dodržovat...

SEOlogger 2025 - Mikuláš Prokop

Celkově hodnotím akci za vydařenou. Děkuji Pavlovi Ungrovi za realizaci. Pro SEO specialisty hledající reálné zkušenosti bez zbytečné omáčky jsou akce jako SEOloger naživo, SEObootcamp.cz, PPC kemp, SEO jako Brno nebo SEO Pivo nenahraditelným zdrojem praktických informací a inspirace.


Publikováno: 19. 5. 2025
Ing. Jindřiška Rennerová - SEO specialista