Moje první účast na SEOlogeru naživo a snad ne poslední. Rozhodla jsem se jet po výborné zkušenosti se SEO BootCampem, který pro mě byl první několikadenní komunitní SEO akcí. A SEOloger naživo v tomhle stylu pokračuje – otevřeně, prakticky, bez přetvářky.
Víkendová akce na Vysočině u rybníka v Hotelu Luna byla koncentrovaným zdrojem SEO informací a zkušeností, které na běžných konferencích prostě nezaslechnete. Právě v tom je největší sílu komunitních setkání – namísto marketingových frází a obecných prezentací tu probíhá otevřená výměna know-how a konkrétních postupů od profesionálů z praxe.
Janko nám představil 4A SEO framework, který využívají ve firmě. S pomocí 4A SEO frameworku je možné vysvětlit strategii klientům, kteří se po třech měsících ptají, kde jsou peníze přinesené SEO aktivitami. Velmi užitečné je to i pro juniorní kolegy.
4A SEO framework má čtyři fáze, které na sebe musí navazovat:
Katarína přinesla vhled do získávání dlouhodobých klientů u nich ve firmě. Upřímně odprezentovala, jak jim v agentuře funguje obchod a získávání klientů. Zdůraznila, že je nutné nastavit očekávání klientů od začátku spolupráce. Ukázala, jaké dělají klientům audity zdarma.
Katarína také zmínila, že z aktivit jí nejlépe fungují odborné přednášky a workshopy, nikoli klasické byznys networkingové akce
Dylan byl jediný, který nepřednášel na místě (ale online propojení fungovalo dobře). Prezentoval případovou studii o webu GizChina, který se potýkal s penalizací v Google Discover. Poukázal na frustrující komunikaci s Googlem, který reagoval na implementované opravy extrémně pomalu a hlásil chyby i u již dávno odstraněných URL.
Zapomeňte na hledání zázračného promptu na „Napiš mi článek o ABC…“. Martin ukázal vhled do fází vibewritingu – tvorbě obsahu z pozice tvůrce.
Martinovi chybí redakční support a konstruktivní kritika jeho textů a k tomu používá AI (nikoli k rychlému vytváření nekvalitních textů). Při práci s obsahem oceňuje přímou kritiku: 'Nemazli se se mnou...Potřebuji silnější argumenty od skutečných kritiků'. Zdůraznil tři principy úspěšné spolupráce s AI: kontext, trpělivost, dialog.
Tip: Martin používá turboscribe.ai – nástroj slouží pro převod audio a video záznamů na text (transkripce).
Tomáš ukázal pohled do in-house SEO pro velký e-commerce projekt. Jde o jeden z nejrychleji rostoucích e-shopů ve střední Evropě. Jen blog GymBeam má 1500 stránek v 16 jazycích. A je fajn, že SEO funguje i když ho zastřešuje v podstatě jen 1,5 člověka.
Pro monitoring chyb používají Content King (takže i na takovém projektu to nemá SEO konzultant jednoduché s automatickým testováním nasazováním změn ze strany programátorů).
Mikuláš ukázal, jak funguje SEO u breaking news (mimořádné zprávy) na příkladu nedávného úmrtí papeže. Velmi zajímavá přednáška, která ukázala že z SEO konzultanta je vlastně i tak trochu novinář.
Nejdůležitější jsou pro breaking news TOP stories. Důležité je být samozřejmě první i za cenu toho článek vypublikovat kratší a postupně jej doplnit. Články je možné už mít částečně před připravené (papež byl nemocný) a princip hledání se u takových událostí jako jsou úmrtí, nehody, přírodní katastrofy opakuje.
Celkově hodnotím akci za vydařenou. Děkuji Pavlovi Ungrovi za realizaci. Pro SEO specialisty hledající reálné zkušenosti bez zbytečné omáčky jsou akce jako SEOloger naživo, SEObootcamp.cz, PPC kemp, SEO jako Brno nebo SEO Pivo nenahraditelným zdrojem praktických informací a inspirace.