HTTPS už dál neodkládejte, nevyplatí se to

O zabezpečení webu protokolem HTTPS jste už jistě slyšeli. Jelikož nejde o nic nového a mluví se o tom už nějaký ten čas, možná jste převod na HTTPS už stihli zajistit.

Pokud jste ale tento úkol neustále odkládali a nevěnovali mu pozornost, tentokrát už zbystřete. Chybějící zabezpečení bude mít brzy vliv i na vaši online reklamu.

Co je to HTTPS a jak ho poznat

Jde o zabezpečenou (šifrovanou) komunikaci mezi počítačem uživatele a webem - zkratka HyperText Transfer Protocol Secure. Nový bezpečnější HTTPS postupně nahrazuje dříve využívaný protokol HTTP. Zabraňuje odposlechu a sledování dat (citlivé údaje, hesla, informace z kontaktních formulářů) a zajišťuje tak uživatelům webu větší bezpečí a soukromí.

Zabezpečení webu protokolem HTTPS dnes již není jen výhradou velkých firem. Je důležité všude, kde uživatelé sdělují své osobní údaje, přihlašují se nebo využívají on-line platby. E-shopy a firemní weby by tedy neměly v tomto směru zůstávat pozadu.

To, zda je web zabezpečený, poznáte podle zeleného zámečku v URL adrese, který se vám objeví po načtení webové stránky.

 Co se stane, když nemám (a nebudu mít) HTTPS?

V únoru 2020 plánuje prohlížeč Google Chrome (v Česku nejrozšířenější prohlížeč – podíl zhruba 50%) provést aktualizace, které se dotknou i způsobu, jakým pracuje s cookies 3. stran. (cookies - proklik na slovník pojmů) Dojde k novému označení cookies, které bude možné používat pouze na webech s HTTPS. Předpokládá se, že webům bez tohoto zabezpečení Google Chrome zablokuje měření konverzí a neumožní využívat retargeting. (retargeting – proklik na slovník pojmů)

Změny se proto dotknou opravdu velkého množství webů, které budou na „starém“ základním zabezpečení HTTP a pro spoustu inzerentů tak tyto změny významně ovlivní využívání placené online reklamy. Vždyť právě správné měření konverzí je pro hodnocení efektivity jedním z nejdůležitějších bodů. Stejně tak remarketing má často velmi pěkné výsledky a byla by škoda se o tuto možnost propagace připravit.

Neztrácejte zbytečně informace o návštěvnících, jsou mezi nimi vaši zákazníci! 

Jak zajistit převod na HTTPS?

Jednoduše. Kontaktujte svého správce webu nebo nás, a my se o vše postaráme.

Zajistíme nastavení potřebného SSL certifikátu, upravíme stránky a nastavíme přesměrování.
Pohlídáme vše také s ohledem na vyhledávače, tedy aby změna měla co nejmenší dopad na návštěvnost z vyhledávačů (nespadla návštěvnost z fulltextu).


Publikováno: 10. 1. 2019

Autor: Michaela Filová