Když DĚKUJI nestačí: 3 tipy na děkovací stránku

Objednávka odeslána. Tečka. Tak přesně takto vypadá poměrně velká část děkovacích stránek českých e-shopů. Jak jste na tom vy?

Zákazník konečně dokončil cíl, peníze máte v kapse a tradááá hledat další nové zákazníky. Není to ale škoda? Proč raději nezpracovat toho stávajícího k dalšímu kroku? Je to mnohem snazší, než hledat zákazníky nové. Co mu třeba nabídnout, aby vás sledoval na sociálních sítích, přečetl si články na blogu nebo zjistil, že k objednanému kolu nabízíte i perfektní cyklistické oblečení?

Všechno, co ho zapojí do hry, je vaše výhra. Nenechte si zákazníky po dokončení nákupu zbytečně utéct. Raději je ještě víc k sobě přitáhněte a nepusťte. Poradíme vám, jak udělat děkovací stránku hezčí, zajímavější a především efektivnější. Tak, aby se z nových zákazníků stávali stálí zákazníci.

  1. Poděkování
    Ano, je to tak. Na děkovací stránce se zkrátka bez poděkování neobejdete. Poděkování se hodí všude tam, kde vám zákazník nechá svůj kontakt nebo peníze. Jsou to tedy různé kontaktní / poptávkové formuláře, přihlášení k newsletteru a samozřejmě krok po odeslání objednávky.
    Ať už využijete fráze jako Děkujeme za váš nákup, Děkujeme za vaši objednávku, Děkujeme za váš dotaz, nebo jen stručné a výstižné Děkujeme, nešlápnete vedle.

  2. Co bude dál
    Zákazník po odeslání objednávky očekává další informace. Dejte mu je. Stačí se zmínit o tom, že objednávka byla v pořádku odeslána a o dalších krocích bude zákazník informován prostřednictvím e-mailu.

  3. Nabídněte něco navíc
    Tohle je ta chvíle, kdy můžete zaujmout a na jednom nákupu 2x vydělat! Je spousta možností, co v tuto chvíli nabídnout.

    Můžete zmínit:
    - recenze / reference / fotku majitele – Prohlubte tak důvěru a ujistěte, že jejich rozhodnutí bylo správné.
    - sociální sítě - Pokud aktivně využíváte sociální sítě k budování značky, nalákejte sem své zákazniky. Budou s vámi neustále v kontaktu.
    - blog - Píšete pravidelně články na blog? Dejte jim o tom vědět. Třeba se dozví něco zajímavé a příště už budou vědět kam jít.
    - průzkum - Zajímá vás jejich názor? Vytvořte kratičký dotazník, který vám bude sloužit jako perfektní zpětná vazba.
    - newsletter - Pracujete s databází kontaktů? Posíláte různé slevové akce nebo upozorňujete na novinky? Řekněte jim, ať se příhlásí.
    - slevu na další nákup - Nabídněte časově omezenou slevu pro opakovaný nákup. 
    - doplňkové zboží - Zobrazte doplňkové zboží, které by se mu mohlo líbit. Třeba zjistí, že mu ještě něco chybí.
    - bannery - Chcete upozornit na některý produkt nebo službu? Povedená grafika vám s tím pomůže.
    - e-book - Nabízíte e-book plný návodů, rad či tipů? Zpropagujte ho.
    - kontakt - Uveďte kontakt na osobu, na kterou si lidé mohou obrátit s případnými dotazy.

Můžete využít i více možností, ale pozor. Děkovací stránka by měla být krátká ideálně s jedním cílem. Pokud tak tvoříte děkovací stránku po odeslání objednávky, klidně zmiňte kontakt na člověka, na kterého se mohou v případě dotazů obracet i odkaz na sociální sítě. Ale nenabízejte zde současně slevu i stažení e-booku. Můžete tak v lidech vyvolat opačný efekt, že nabízíte moc a bez větší přidané hodnoty.

Chcete, aby i vaše děkovací stránka uměla efektivně pracovat se zákazníky?
Nevíte, jak vše zformulovat? Potřebujete originální grafiku? Kontaktujte nás a my vám vytvoříme stránku na míru.


Publikováno: 20. 6. 2020

Autor: Bc. Michaela Filová