Nejčastější dotazy - Srovnávače zboží

Srovnávače zboží

Co jsou to srovnávače zboží?

  • Jedná se o weby založené na katalozích produktů, které jsou porovnávány podle kritérií nastavených uživatelem. Srovnávače shromažďují informace od samotných e-shopů.

Na jakém principu zbožové srovnávače fungují?

  • Většinou fungují na principu PPC, tedy platbě za klik. Platíte za každého zákazníka, kterého k vám na web srovnávač přivede.

Je využití zbožového srovnávače výhodné?

  • Uživatelé, kteří na web přijdou skrze srovnávač zboží, většinou nakoupí častěji než uživatelé, kteří přichází odjinud. Ve chvíli, kdy uživatel porovnává produkty na srovnávači, už ví, co přesně hledá a pouze se rozhoduje, kde nakoupí. Srovnávače tedy mají poměrně vysoký konverzní poměr.

Jaké srovnávače zboží existují?

  • Z těch nejznámějších můžeme zmínit Heureka.cz, Zboží.cz, Glami, Google Nákupy, Shopalike a další. Největším srovnávačem u nás je Heureka.cz.

Na co potřebuji kredit?

  • Na každém srovnávači využijete kredit k něčemu jinému. Například Heureka a Glami zobrazí produkt ve výsledcích vyhledávání i bez kreditu. Na Zboží.cz vaše produkty bez kreditu vidět nebudou. Heureka neumožňuje bez kreditu zařadit produkt na produktovou kartu. Produkty jsou vidět jen ve fulltextovém vyhledávání na Heurece.

Jakou částku potřebuji do začátku, abych se mohl registrovat na srovnávač zboží?

  • To se liší projekt od projektu. Záleží, jak široký je váš katalog produktů, kolik investujete do biddování, na kolika srovnávačích se chcete registrovat a podobně. Co se týče platby za naše služby, záleží, v jakém rozsahu se je rozhodnete využít. Neváhejte nám sdělit vaši představu, rádi vám uděláme cenovou nabídku.

Pro koho je služba vhodná?

  • Srovnávače zboží jsou důležitým zdrojem objednávek pro e-shopy. Nehodí se sice pro každý e-shop (například pokud prodáváte unikátní produkty, které nelze srovnávat) a ne vždy je vhodné využít všechny, ale od toho jsme tady my, abychom vše pohlídali a správně nastavili.

Termíny a jejich význam

Co je to produktová karta?

  • Jedná se o záložku na webu srovnávače, určenou konkrétnímu produktu. Karta obsahuje veškeré dostupné informace o produktu a sděluje, kde všude lze produkt zakoupit a za jakou cenu. Informace čerpá z tzv. XML feedů.

Co je to XML feed?

  • XML feed je soubor obsahující podrobné informace o produktech, který je vygenerován e-shopem a nahrán do srovnávače zboží.

Heureka (Ověřeno zákazníky)

Jak získat certifikát Ověřeno zákazníky?

  • Pro získání certifikátu je nutné, aby byl e-shop registrován na Heurece a splnil několik kritérií. O přesných podmínkách si můžete přečíst v našem článku Heuréka.cz - Ověřeno zákazníky.

Mohu smazat recenzi na Heurece, napsanou uživatelem?

  • Nemůžete. Heureka tohle neumožňuje. Snaha portálu je, aby byly recenze autentické a reálné a neumožňuje do nich zasahovat třetí straně.
  • V případě lživé recenze se však lze obrátit na Heureku, která se bude situací zabývat.

Mohu nějak reagovat na negativní recenzi? Jak jí mohu příště předejít?

  • K recenzi se můžete vyjádřit. Pokud byla chyba skutečně na vaší straně, vezměte to jako zpětnou vazbu a možnost se zlepšit a pro příště se chybě vyvarovat.

Jak dlouho trvá, než pošle Heureka dotazník spokojenosti?

  • Zpravidla se jedná o 10 dnů.

Rozesílá Heureka dotazník i v případě, že byla objednávka stornována?

  • Ano, Heureka nerozlišuje, zda byla objednávka dokončena.

Co je to Heureka košík?

  • Jedná se o nástroj Heureky, který umožňuje nakoupit přímo skrze prostředí srovnávače.