Sloupec průměrná pozice v Google Ads už nehledejte - proč?

Zmizel vám v Google Ads i pravidelném měsíčním reportu sloupec Průměrná pozice? Neztrácejte dál čas hledáním. Google v září 2019 tuto metriku ze systému odstranil.

Co je to průměrná pozice?

Průměrná pozice v Google Ads umožňovala udělat si lepší představu o tom, kde (na které pozici) se reklama v porovnání s konkurencí ve vyhledávání zobrazuje.

Je jasné, že reklamy na předních pozicích vidí daleko více lidí než ty, které se umístí kdesi daleko v řadě na druhé, třetí, čtvrté stránce – doslova zapadnou do davu. A to nechcete(me).

A právě proto jste jistě i vy pečlivě sledovali tuto metriku. Na nás byla snaha o to ji v případě potřeby vylepšit nebo udržet. Cílem ale ve spoustě případů není dosažení prvních příček, ale optimalizace kampaní tak, aby byly co nejefektivnější. Často se totiž náklady na dosažení pomyslné „zlaté bedny“ nevyplácí. Ceny jsou vysoké a je lepší spokojit se s nižší příčkou, která je pro dosažení cílů nejvýhodnější.

Jak aktuálně hodnotit pozici reklam?

Sice nám tedy Google jednu metriku sebral, ale další užitečné přidal (už koncem roku 2018). Nové metriky navíc nabízejí mnohem přesnější informace o umístění a chování reklam. Za jejich pomoci zjistíte, jak je ovlivněn výkon změnami v umístění. Dříve jste znali pouze odhad průměrné pozice, dnes zjistíte i na jakém konkrétním místě zobrazení nastalo. Jestli nad výsledky organického vyhledávání, nebo pod.

Jde o sloupce:

- % zobrazené nahoře – procento zobrazení, která se umístila nad výsledky organického vyhledávání

Příklad: 84 % - vaše reklama se v 84% zobrazila nad výsledky organického vyhledávání – ve zbylých 16% se zobrazila pod výsledky organického vyhledávání.

- % zobrazení zcela nahoře – procento zobrazení, která se umístila na první pozici nad výsledky organického vyhledávání

Příklad: 35 % - vaše reklama se v 35% zobrazila na prvním místě nad výsledky organického vyhledávání

Tyto dvě metriky vám budou pro základní představu o umístění reklam stačit. My navíc průběžně sledujeme i další konkurenční metriky jako jsou Podíl zobrazení ve vyhledávací síti, Podíl zobrazení nahoře ve vyhledávání, Podíl zobrazení zcela nahoře ve vyhledávání nebo Podíl ztracených zobrazení ve vyhledávací síti v souvislosti s rozpočtem i hodnocením.

Pokud by vás zajímaly k těmto metrikám další informace, můžete navštívit nápovědu Google Ads.
https://support.google.com/google-ads/answer/1722122?hl=cs

Sloupce si můžete v Google Ads snadno přidat do tabulky.
(Sloupce > Upravit sloupce > Výkon > zvolte % zobrazení nahoře a % zobrazení zcela nahoře > Použít).

Nevíte si s hodnocením pozice reklam (nebo čímkoliv ohledně PPC) rady?
Nastavujete PPC kampaně sami a nechcete dál ztrácet čas metodou pokus – omyl?

Kontaktujte nás, rádi vám poradíme a převezmeme starosti se správou kampaní na sebe.


Publikováno: 11. 10. 2019

Autor: Michaela Filová