Brand

Co je to brand

Brand, jednoduše česky řečeno značka, je jméno nebo název, logo, symbol, znak, design nebo jejich kombinace. Značka, která je vytvářena s cílem identifikace produktu či služby a odlišení se od konkurence. Brand je vlastně takovou duší firmy nebo produktu, popřípadě služby, která v lidech vyvolává určitá očekávání, která se snaží opakovaně uspokojovat.

Co je to branding

Branding je pak strategií, jak takovou kvalitní značku vybudovat. Stanovuje základní hodnoty a vize, ale i jednotlivé postupy, jak toho všeho dosáhnout. Výsledkem je manuál, jak s daným brandem pracovat. Popisuje tvorbu názvu, loga i celého vizuálu, stejně tak jako způsoby komunikace, které se s brandem identifikují.

 

V rámci on-line marketingu je třeba si ujasnit, že brand je jakási celková zkušenost s firmou již před nákupem, ale i během nákupu a také po něm. Nemá daleko od emocí a pocitů, které se se značkou pojí. Z toho je jasné, že nezahrnuje pouze logo, ale také například rychlost dodání zboží, cenu, kvalitu, ale i vzhled balení a způsob komunikace v transakčních e-mailech. A pak také to, jak firma vyřizuje případné reklamace, její samotný marketing, i dokonce další záležitosti, které ucelují zážitek zákazníka z kontaktu s danou značkou.

Není tajemstvím, že známá značka vám zvýší míru prokliků reklamy ve vyhledávání a má dokonce i vliv na konverzní poměr. Známost brandu zvyšuje pochopitelně i počet brandových vyhledávání, které pak již snadno převedete na klik a následnou konverzi.

Brand tedy jednoznačně ovlivňuje významné faktory úspěchu v rámci on-line marketingové reklamy a proto je dobré na něm důkladně zapracovat hned od začátku podnikání.

Brand a jeho hodnota

I značky se oceňují peněžní hodnotou a zvyšují tak do jisté míry majetek společnosti. U globálních značek se každým rokem sestavuje žebříček těch nejlépe oceněných. K roku 2012 se vítězem stal Apple s cenou značky 182,957 miliard amerických dolarů.