Google Maps

Mapy Google jsou aplikace pro zobrazování map, která je pro nekomerční použití k dispozici zdarma. Ve službě naleznete mapy ulic, panoramatické fotky, fotografie od uživatelů, panoramatické zobrazení ulic (Street View), plánovače trasy autem, pěšky nebo veřejnou dopravou.

Google Maps lze využít jako silný marketingový nástroj. Výsledky vyhledávání poskytují dostatek informací k výběru nejlepší možnosti. Uživatel dostane základní informace o podniku, recenze hostů, fotografie od majitele i zákazníků a polohu.

V rámci jedné aplikace lze tedy vyhledat podnik, srovnat jej s ostatními a ještě zapnout navigaci přímo k němu. Nevyužít takto silný nástroj by bylo mrhání potenciálem. Vždy optimalizujte informace v Google mapách, aby došlo ke zvýšení vašeho místního SEO.

Jaké informace uvést:

  • Otevírací doba
  • Recenze zákazníků
  • Telefonní číslo
  • Další kontakt
  • Přesný popis firmy

Díky detailním informacím budete zobrazeni na vyšší pozici ve vyhledávači a zviditelnění firmy vám přinese vyšší výdělek.

Vyplnění relevantních informací je důležité. Vaše firma vyskakuje ve vyhledavači nejen při přímém dotazu, ale také při hledání souvisejících slov. Nebrandové dotazy jsou frekventovanější než ty brandové. Navíc je velká šance, že vás potenciální zákazník objeví necíleně.

Pro místní SEO je důležitý takzvaný „Local Pack“. Ve zkratce jde o tři nejlepší místní podniky, které se zobrazují v dané lokalitě – např. tepování koberců Brno. „Local Pack“ se objevuje u dotazů s konkrétní lokací a je velmi výhodné se v top 3 objevit.

Konkurenční služby ke Google Maps jsou například Mapy.cz od Seznamu, OpenStreetMap, BingMaps, MapTiles. Některé z nich jsou zdarma i pro komerční účely a je vhodné propagovat svoji firmu i zde.