Rozdíl mezi long tail a short tail klíčovými slovy Pokud si myslíte, že pro vaše webové stránky bude nejlepší, když do nich vložíte co nejvíce klíčových slov (protože právě tak se bude více zobrazovat na vyhledávací dotazy a tím pádem bude i více navštěvovaný)? V tom případě mejste zrovna na té nejlepší cestě, jak vyzrát na SEO. Není to jen množství klíčových slov, které rozhoduje o umístění stránky při zobrazení výsledků vyhledávání. Důležité jsou i další charakteristiky jako je relevance, hledanost, konkurenčnost, jejich obchodní potenciál a v neposlední řadě taky to, zde jde o slova konkrétní nebo obecná. Long tail klíčová slova bývají právě ta konkrétní a obvykle jsou i delší. Naopak short tail klíčová slova jsou více obecná a zpravidla kratší. Podstata tkví v tom, že obecných short tail frází napočítáte celkem málo, řekněme do desítek maximálně stovek. Jenže o tuto skupinu klíčových slov bojujete s velkou konkurencí. Z toho vyplývá, že cílení na ně vás stojí hodně peněz, pokud se chcete zobrazovat na předních místech ve vyhledávání. Naopak konkrétních long tail frází najdete nespočetně moc, mají nižší návštěvnost, ale jsou méně konkurenční a hlavně velmi relevantní. Z toho jasně vyplývá, že přináší větší obchodní potenciál při nižší ceně. Takže v tomto případě z nich plyne nižší návštěvnost, která ale znamená vysoký konverzní poměr. Shrneme-li to, ideálně pátráme po takových klíčových slovech, která mají nejvyšší hledanost, ale zároveň nejmenší konkurenci, přičemž jsou co nejvíce relevantní pro váš obor a mají nízkou cenu za proklik v rámci PPC kampaní.