Co je PPC?

Máte své webové stránky nebo eshop a říkáte si, že byste se také měli pustit do toho PPC marketingu. Co to ale vlastně znamená PPC? PPC je zkratkou pro anglický výraz „Pay per click“, tedy v překladu „Platba za proklik“ nebo také „Platba za kliknutí“. Princip PPC reklamy pak zcela logicky spočívá v tom, že inzerent neplatí za každé zobrazení inzerátu, ať už je v jakékoliv podobě. Ale naopak platí až ve chvíli, kdy na reklamu návštěvník klikl. Díky tomuto se jedná v podstatě o nejefektivnější formu reklamy, jejíž návratnost lze navíc snadno sledovat a vyhodnocovat.

Co jsou to PPC systémy?

To jsou systémy, kde inzerenti mohou výše uvedeného principu využít k zvýšení návštěvnosti svých stránek, potažmo prodeje svého zboží. V české republice známe Google Ads (dříve Google AdWords) a český Sklik od Seznamu. Stejným způsobem ale funguje také reklama na Facebooku. 

Co konkrétně vám přinese PPC reklama?

Samotná PPC kampaň reaguje již na samotnou poptávku. To znamená, že nabízí lidem to, co chtějí, ve chvíli kdy to chtějí. Vy můžete jednoduše cílit na konkrétní publikum v obsahové síti nebo na daná klíčová slova, které uživatel internetu zadal do vyhledávače. Čím přesněji cílíte, tím pravděpodobněji přimějete návštěvníky k provedení požadované akce. Ať už to je nákup nebo třeba registrace. 

Výhody a nevýhody PPC kampaně

Především rychlost je hlavní výhodou oproti dlouhodobému procesu, jakým je například SEO. Reklamu PPC lze nastavit velmi rychle a většinou bývá do druhého dne schválena ze strany PPC systému. Takže inzerovat můžete začít prakticky hned. Stejně tak rychle můžete svůj PPC inzerát vypnout nebo aktualizovat. Z toho vyplývá další velká výhoda, kteoru je flexibilita. Každý inzerát můžete měnit a upravovat kdykoliv a odkudkoliv.

Kolik za svou reklamu zaplatíte je na vás. Záleží, jaké chcete dosáhnout pozice, což se odvíjí od toho, jakou cenu za proklik zaplatíte a jak moc kvalitní inzerát vytvoříte. Náklady jsou tedy především zpočátku nízké. Můžete začít již s rozpočtem v řádu stovek korun. 

Nevýhodou PPC reklamy pak může být složitost při jejím nastavování. Správa PPC kampaní není přece jenom úplně jednoduchá. A tak je vždy lepší najít si PPC specialistu, který tomu rozumí, postará se o nastavení všech reklam a následně si pohlídá jejich výsledky, které vám bude reportovat.

Pokud nemáte čas ani energii, které byste mohli investovat do správy vlastních PPC kampaní, rádi vám pomůžeme. Známe pravidla, které je nutné při tvorbě inzerátů respektovat. Vaši PPC reklamu optimalizujeme podle aktuálních výsledků. Vidíme nový potenciál. Využíváme vašich konkurenčních výhod. Vyznáme se v klíčových slovech. A k zákazníkovi přistupujeme vždy individuálně.