Google Ads

Pokud lidé potřebují nějakou službu nebo produkt, otevřou svůj internetový prohlížeč a začnou hledat. Udělají si svůj malý průzkum, aby si odpověděli na otázky: „Kde? A za kolik?“. V mnoha případech zvolí právě Google, jakožto pomocníka, který jim dá relevantní odpovědi. Ten jim nabídne jednak neplacené výsledky z vyhledávání, ale také ty placené. A to je právě příklad reklamy na Googlu. Reklamy, které si vytvoříte v Google Ads se zobrazují nejen ve výsledcích hledání na Google, ale také na vyhledávacích, ale i obsahových stránkách partnerů. 

Co je Google reklama?

Reklamní služba Google Ads, kterou si můžete pamatovat také pod dřívějším označením Google AdWords, umožňuje inzerentům zviditelnit svoje služby nebo produkty pro ty, kteří o ně projeví určitým způsobem zájem. Jde tedy o možnost, jak nakoupit úzce cílenou reklamu, která je placená za proklik. Mluvíme tedy o PPC reklamě.

Vy, jakožto poskytovatel služby nebo on-line prodejce, se do systému Google Ads bezplatně zaregistrujete a následně již můžete vytvářet vhodné on-line reklamy. Díky cílení si můžete velmi přesně definovat cílovou skupinu pro váš inzerát. 

Kolik stojí reklama na Google?

Ve srovnání s reklamou v novinách nebo na billboardech je tento typ reklamy mnohem dostupnější a levnější. Za svůj inzerát zaplatíte až v momentě, kdy si ho někdo skutečně všimnul a kliknul na něj (viz již výše zmíněná PPC reklama). A začít inzerovat můžete již s malým rozpočtem v řádu stokorun. Sami si zvolíte, kolik jste ochotni investovat.

Typy reklam v Google Ads

V Google Ads je možné volit hned z několika typů reklamy:

  1. Reklama v Obsahové síti (anglicky Display Network)
    Obsahovou síť tvoří webové stránky nebo různé aplikace, které poskytují prostor pro zveřejnění reklamy. V tomto případě se jedná po většinou o grafické reklamy, ale můžete se setkat i s reklamou textovou anebo také krátkým videem. V Google Ads tento typ inzerce editujete ve formě bannerů a cílíte na klíčová slova nebo zájmy. Sami si můžete zvolit, na jakých stránkách se vaše reklama má zobrazovat. A to včetně YouTube.com.
  2. Remarketing
    Remarketing je další možností, kdy svoji reklamu zobrazujete právě těm uživatelům, kteří již vaše stránky navštívili a projevili tak zájem stát se vaším zákazníkem. Díky remarketingu se jim tak můžete neustále připomínat.
  3. Reklama ve vyhledávání (Search Ads)
    Po nastavení inzerátů tohoto typu se ve vyhledávání vaše placené příspěvky budou zobrazovat mezi organickými výsledky a poznáte je tak, že jsou označeny zelenou značkou se slovem „reklama“ v oválném rámečku. Princip je jednoduchý, pokud uživatel zadá určitá klíčová slova, může si následně vybrat z relevantních inzerátů.
  4. Nákupy Google (Shopping Ads)
    A pokud vlastníte e-shop, můžete vytvářet i přímo nákupní reklamy. Ty se ve vyhledávání budou zobrazovat formou obrázku, ceny a odkazu přímo na vaši stránku. K tomuto typu inzerce však potřebujete feed, který obsahuje katalog s vaším zbožím.

 

Zní to všechno kouzelně, ale sami to nezvládnete? Rádi vám s tím pomůžeme. Neváhejte nás kontaktovat a domluvit si naše služby, ať můžete inzerovat na Googlu ještě dnes.