Proces rozhodování o provedení nákupu uživatele internetu obvykle trvá déle než jednu návštěvu e-shopu. A s vyšší cenou zboží roste i délka tohoto rozhodovacího procesu. Pro oslovovaní právě těch, kteří uvažují o koupi zboží nebo služby slouží právě marketingový nástroj označovaný jako retargeting nebo remarketing. Jedná se tedy o zpětné oslovování návštěvníků specifickým cílením PPC reklamy. Co je to retargeting? Retargeting tak jako remarketing umožňuje zobrazovat reklamy cíleně pouze těm lidem, kteří již v minulosti navštívili váš web. Takovouto svojí návštěvou dali najevo zájem o vaše služby nebo zboží a tudíž je u této cílové skupiny mnohem větší pravděpodobnost provedení konverze. V případě e-shopu jde nejčastěji o provedení nákupu nebo vyplnění nějakého formuláře k registraci a podobně. Retargetingová kampaň se pak poměrně jednoduše nastavuje v systému Sklik, který patří českému Seznamu. Pokud na to však nemáte čas nebo odvahu, rádi to za vás vyřešíme. Jak retargeting funguje? Retargreting je tedy běžný on-line marketingový nástroj, který funguje na principu cookies u takových stránek, kde je umístěný retargetingový kód. Jakmile zákazník jednou vaši stránku navštíví, neustále je mu připomínáno, co si tenkrát prohlížel a o koupi čeho uvažoval. Reklama se mu zobrazuje buď jako text nebo banner v obsahové síti. Například minulý týden jste si prohlíželi nové ledničky a dělali jste si rešerši, která by vám mohla vyhovovat. A nyní je vidíte všude v prohlížeči. Když si čtete zprávy nebo třeba prohlížíte, co je nového na facebooku. Výhodou retargetingu je jednak vyšší návratnost investic, ale také zvýšení povědomí. K tomu velká flexibilita a masový zásah. Retargeting vs. remarketing? Ptáte se jaký je rozdíl mezi retargetingem a remarketingem, který jsme popisovali zde? Bereme-li v úvahu retargeting Skliku a remarketing od Google, tak prakticky žádný. Jedná se pouze o různé označení téhož. Speciální formou retargetingu je dynamický retargeting nebo také dynamický remarketing.