Vyhledávače na internetu pracují na základě složitých algoritmů a není tedy možné je obalamutit. Váš web nebo e-shop budou zobrazovat při vyhledávání mezi prvními jenom v tom případě, že se jim bude líbit. A jaké že ty internetové stránky se jim líbí? Takové, které jsou pro uživatele užitečné a přehledné. Hodnoceny jsou ne jen technické vlastnosti webu, jako je jeho struktura a rychlost načítání, ale i kvalita textů. A podle statistik je právě s texty na štíru asi 44 % českých webů.

Mezi časté chyby, které majitelé e-shopů dělají, patří například to, že u produktů mají málo informací. A někdy jsou na webu dokonce uvedeny duplicitně, za což může být webová stránka vyhledávačem i penalizována. Velký problém nastává také tehdy, jsou-li nesprávně používané filtry v kategoriích. Vyhledávač takto chybně vytvořenou podstránku není schopný zaindexovat. Zákazník, který právě hledá nějaký specifický typ sortimentu, se k němu na vašem e-shopu přes vyhledávání nikdy nedostane. O potenciální klienty vás také připravují duplicitní nebo chybějící titulky a metapopisky.

Co je SEO?

Abychom pochopili, jak správně na SEO na našem webu, musíme si nejdříve vyjasnit, co tato anglická zkratka přesně znamená. „Search engine optimization“ překládané jako optimalizace pro vyhledávače nebo také jako optimalizace nalezitelnosti označuje metody práce s internetovou stránkou, které si kladou za cíl, aby se zobrazovala na předních místech ve vyhledávačích. A tím se pochopitelně zvýšila šance na získání četnějších a i cílených návštěv, v případě e-shopu pochopitelně pak i nákupu.

Samotné SEO může cílit na různé typy hledání. A to včetně obrázků, videí, lokálního hledání nebo akademických informací.

Co je cílem SEO a jaké užívá metody?

SEO je komplikovaný nástroj online marketingu a může být použit mnoha způsoby. Jde o snahu zviditelnit webové stránky ve vyhledávačích s cílem přivést návštěvnost z neplacených zdrojů. Ale i třeba zmírnit okamžité opouštění stránky, tedy aby návštěvník na stránce nalezl to, co hledal a strávil zde tak nějaký čas. Proto musí daná stránka dávat kýžený obsah a kontext. Metodou může být vše, co zlepší hodnocení, podle kterého daný web vyhledávače hodnotí. Dávno už se ale nedělá SEO pouze pro SEO. Například texty musí být čtivé i pro návštěvníka, ne jen pro vyhledávač. Protože vyhledávače hodnotí kvalitu stránky i na základě toho, jak je přínosná pro samotné uživatele.

Jak se tedy optimalizuje WEB?

Nejprve je třeba provést důkladnou analýzu klíčových slov, ze které se pak vychází při tvorbě struktury webu, která by měla být intuitivní a snadná pro orientaci každého návštěvníka. Pak je již třeba zapracovat klíčová slova na konkrétní stránky. Umísťují se do titulku, popisku i samotného obsahu. Nad vším je však třeba přemýšlet a vytvářet obsah, který bude mít pro návštěvníka webu smysl. Často je třeba optimalizovat i další parametry jako je rychlost načítání stránky nebo jiné prvky webu.

Závěrem

Optimalizace pro vyhledávače je důležitou činností, kterou není radno zanedbat. A proto je mnohdy lepší nechat SEO na odbornících, kteří vědí, co se vyhledávačům i návštěvníkům líbí. SEO analýza pro ně není jen cizí slovo. Jejich práce vám přivede nové návštěvníky na váš web z organického vyhledávání a pomůže tak zvýšit konverzní poměr z neplacených zdrojů. Prostě vám dokážou poskytnout kompletní SEO servis. Pokud si ale myslíte, že spoustu toho zvládnete sami, můžete se Alespoň nechat nasměrovat od vašeho osobního SEO konzultanta. My vám rádi nabídneme naše zkušenosti v obou variantách. 

Poslední rada

Už jste někdy slyšeli spojení SEO optimalizace? Je to úsměvný pleonasmus. Samotná zkratka SEO již slovo optimalizace obsahuje. Takže pokud vám někdo nabízí optimalizaci optimalizace, asi to nebude úplně ten největší odborník, od kterého byste si měli nechat radit nebo pomáhat.