Záhadný remarketing: tiše pronásleduje a skvěle prodává

Pronásleduje vás reklama doslova na každém kroku? Zajímá vás, jak je to možné? Co nebo kdo za tím vším stojí?

Vysvětlení je celkem jednoduché. Jde o tzv. remarketing*, neboli přesně cílené personalizované reklamy. Prostřednictvím remarketingových kampaní můžete cílit na ty, kteří už u vás na webu byli a projevili o vaše zboží či službu zájem.

Je to skvělý způsob, jak oslovit ty, kteří už s vámi byli ve styku a prostřednictvím reklam je dovézt až k dokončení cíle (nákup / registrace / poptávka).
*Pojem remarketing je využívaný na Google (pro systém Google Ads), zcela stejný význam má však i pojem retargeting na Seznam (systém Sklik).

 Co je to remarketing už víte. A jak to tedy vlastně funguje v praxi?

(grafika)

Navštívíte web, prohlížíte si zboží > Jste zahrnuti do remarketingového publika > Nerozhodnete se ke koupi a web opustíte > Zobrazuje se vám reklama se zbožím, které jste si prohlíželi > Reklamy ve vás znovu vzbudí zájem o koupi > Vrátíte se zpět na web > Nakoupíte

Kde se remarketing využívá?

Remarketingové kampaně je možné spustit ve vyhledávací i obsahové síti, nejčastěji na Google.com, Seznam.cz a sociálních sítích jako Facebook a Instagram. Může vás pronásledovat po celém internetu.

Všude tak můžete být svým potencionálním zákazníkům „v patách“ a čekat na onu slabou chvilku kdy neodolají a podlehnou. Nakoupí. (pokud se vám neupíší krví ke koupi hrnců za 100 tisíc, jistě budou nakonec rádi, nebojte se)

Důležité je promyslet nejenom cílení reklamy, ale i její obsah a kompletní cestu, kterou zákazníky provedete.

Reklamy ve vyhledávání jsou textové a je potřeba zaujmout prostřednictvím pár slov - zdůraznit konkurenční výhody. V obsahové síti jde o kombinaci práce s texty a kreativou (tzv. reklamní bannery).

Je potřeba myslet na to, že jde o reklamy pro ty, které už „znáte“. Můžete jim tedy ušít nabídku na míru nebo je něčím novým překvapit (sleva, výhodná nabídka, omezená nabídka). Důležité je vzbudit jejich zájem na maximum.

V této chvíli jste už jen malý krůček od toho, jak proměnit návštěvníka v platícího zákazníka, tak toho využijte.

Proč začít remarketing využívat i pro vaši firmu?

Remarketing oslovuje konkrétní cílovou skupinu, a proto má často velmi pěkné výsledky.

Můžete cílit na:
- všechny návštěvníky webu > představit jim novinky / akce)
- návštěvníky, kteří nedokončili cíl (nákup / registraci) > vrátit je zpět na web k dokončení cíle
- všechny, kteří nakoupili > přimět je k opakovanému nákupu

Nejde tedy jen o získávání nových zákazníků, ale i udržení stávajících. Přinutit k opakovanému nákupu je jednodušší, než vzbudit důvěru a zájem u nových. Z vlastní zkušenosti jistě víte, že raději nakoupíte tam, kde to znáte a jste spokojeni.

Nastavení remarketingových kampaní doporučujeme řešit jako jedny z prvních. Bez nich nevědomky posíláte své potencionální zákazníky ke konkurenci.

Proč? Protože až budou zboží/službu znovu hledat, možná natrefí dřív na nabídku konkurence a na vás si už ani nevzpomenou. A jste o zákazníka chudší.

Jak začít využívat remarketing?

Aby vše fungovalo tak, jak má, je potřeba provést několik kroků, které děláme v rámci správy PPC kampaní.

  1. Vložit na web remarketingové kódy a vytvořit publika
  2. Na základě analýzy klíčových slov relevantních pro vaši firmu vytvořit remarketingové kampaně (vymyslet texty reklam, které vyzdvihnou vaše konkurenční výhody)
  3. Spustit reklamy, nastavit ceny, strategie nabídek a vše pravidelně hlídat a optimalizovat

Rozhodli jste se využívat placenou reklamu na internetu?
Kontaktujte nás a my se o vše se postaráme.


Publikováno: 18. 2. 2020

Autor: Michaela Filová