Optimalizace webu pro vyhledávače je obecně známá pod zkratkou SEO, pocházející z anglického „search engine optimization“. Základem této strategie je zvolit na webu správná klíčová slova. Ta se dělí na primární a sekundární.
Doba načítání stránky neovlivňuje pouze uživatelský dojem. Přímo může ovlivnit i vaše SEO skóre. Existují totiž takzvané Core Web Vitals, což jsou hlavní metriky Googlu pro hodnocení přívětivosti stránek. A mimo jiné umí vyhodnotit i dobu načítání vašich stránek, což s sebou nese následky pro celkové SEO vašeho projektu. Koneckonců, pokud se stránka načítá příliš pomalu, je nepravděpodobné, že by tam uživatelé zůstali. Zrychlit načítání vašich stránek lze pomocí vhodného formátu obrázků, například JPEG 2000, nebo využít lepších služeb hostingu.
Bez interních a externích odkazů se na vašem webu neobejdete, pokud chcete mít co nejlepší SEO. Slouží jako nápověda vyhledávači pochopit okruh témat a kontext vašeho webu.
Cílem budování zpětných odkazů je snaha mít na známých, prověřených webech odkazy na ten váš. Jedná se o poměrně často opomíjenou disciplínu, která je pro SEO nesmírně důležitá. Nejjednodušší způsob je tvořit originální a kvalitní obsah, který se bude mezi lidmi šířit samovolně a ostatní weby na vás budou odkazovat dobrovolně. Nebo můžete dát kladné reference svým obchodním partnerům, kteří výměnou za to umístí na jejich web odkaz na vás. I dobře zpracované PR články jsou vhodnou cestou k získání zpětných odkazů.
Tyto dvě věci jsou první, které internetové publikum uvidí a šance udělat dobrý první dojem je jen jedna. Ujistěte se, že slova obsažená v těchto dvou údajích jsou účinná. Snažte se v nich vždy zahrnout klíčová slova a sdělte, o čem stránka je a čím je jedinečná. Ideální počet znaků pro název je mezi 30 až 60 a popis by měl být kratší než 160 znaků. Hlavní je však samotný nápad.
Potřebujete optimalizovat web pro vyhledávače? Přejete si zvýšit návštěvnost webových stránek?
Neváhejte nás kontaktovat