Jak správně pojmenovat produkty v e-shopu?

Své produkty každý prodejce moc dobře zná. Ale je potřeba si uvědomit, že zákazník stejné znalosti nemá. A proto je dobré zvolit takový název, pod kterým si klient daný produkt snadno představí.

Co by měl název obsahovat?

Správný název produktů je důležitý jak pro orientaci zákazníků, SEO, tak i pro spárování se zbožovými porovnávači. Heuréka i Zboží.cz můžou mít pro názvy speciální požadavky, které je pro spárování nutné dodržovat. V názvu by neměl chybět výrobce, druh zboží, rozměry, barvy, materiály apod.
Je dobré zvážit, která klíčová slova jsou relevantní pro produkt a začlenit je do názvu. Klíčová slova pomáhají zlepšit SEO a také usnadňují vyhledávání.

Na co si dát u názvů produktů pozor?

  • Překlepy a gramatické chyby (včetně diakritiky)
  • Slovosled - příklad: „Povlak šedý s hvězdičkami na zavinovačku“ - správněji: „Povlak na zavinovačku šedý s hvězdičkami“ (případně by tam mohl být i rozměr)
  • Duplicity (zmatený bude e-shop i zákazník)
  • VELKÁ vs. malá písmena – nepůsobí to sjednoceně a profesionálně

  • Někdy se zdá na první pohled nejsnazší přetáhnout produktové názvy z externích seznamů dodavatelů, ale pozor, i v těchto seznamech mohou být chyby.

Jednoduše řečeno: názvy by prostě měly dávat smysl a obsahovat správné klíčové slovo.

Zkuste se vžít do svých zákazníků. Otestujte si názvy produktů v e-shopu třeba někým z rodiny, kdo danému oboru tolik nerozumí. Víc očí víc vidí a zpětná vazba pomůže v každém případě.

Chcete mít při zakládání Vašeho e-shopu větší jistotu, že vše bude fungovat tak, jak má? Obraťte se na nás, rádi Vám pomůžeme.

Neváhejte nás kontaktovat


Publikováno: 10. 1. 2024
Mgr. Iva Kubalíková, PPC specialist