Google - remarketing

Slovem remarketing označujeme způsob cílení reklam na ty uživatele, kteří se s vaší značkou již setkali. Jde o opětovné připomenutí, někdy také nazýváno „pronásledování“. Google, prostřednictvím systému pro správu reklam Google Ads, nabízí možnost vytvořit remarketingovou kampaň. Hodí se pro zvýšení prodeje, počtu registrací nebo jednoduše pro posílení známosti vaší značky.

Google nabízí možnost využít standardní a dynamický remarketing. V prvním případě je reklama zobrazena vybraným uživatelům při procházení webů v obsahové síti a také v momentě, kdy používají aplikace. Dynamický remarketing cílí na uživatele, kteří si na webu výrobky již prohlíželi, a právě to jim zobrazuje. K přesnému cílení jsou využity takzvané remarketingové seznamy.

Seznamy uživatelů si můžete do systému nahrát také sami na základě dat, které jste získali od samotných zákazníků. Další kapitolou je videoremarketing, který umožňuje zobrazení reklamy na YouTube.

Výhody remarketingové kampaně Google

  • Přesné cílení na skupinu uživatelů v momentě, kdy sami projeví zájem
  • Možnost kampaň úzce zaměřit (například na uživatele, kteří projevili zájem o určitý produkt)
  • Možnost automatického nabízení cen
  • Široký záběr reklamní kampaně
  • Přívětivé uživatelské prostředí pro vytváření kampaní a přehledu o statistikách

Standardní remarketing

Standardní remarketingová reklama se uživatelům zobrazí v momentě, kdy na Googlu zadají do vyhledávače určité pojmy nebo prochází weby v obsahové síti.

Při vytvoření kampaně zvolte hned na začátku obsahovou nebo vyhledávací síť.

U kampaně v obsahové síti je následně potřeba vybrat marketingový cíl (například zvýšení počtu nákupů) nebo jej nechat nevyplněný. Po zadání několika dalších údajů už stačí jen vybrat remarketingové seznamy v záložce Publikum - koho chcete oslovit. Na výběr máte mezi automaticky vytvořenými seznamy Google Ads a seznamy, které jste si vytvořili sami.

K přidání publika se dostanete přes ikonku klíče Nástroje a nastavení, ve Sdílené knihovně kliknete na Správce publik a vyberete konkrétní seznam. Seznam následně přidejte do Reklamní sestavy / Kampaně.

Remarketing GoogleZdroj: Pixabay.com ID 6809961

Online nákupyZdroj: Pixabay.com ID 5820171

Dynamický remarketing

Dynamický remarketing nabízí celou řadu výhod.

  • Služba nabízí možnost spárovat zdroj produktů přímo s dynamickými reklamami (umožňuje nastavení reklamy pro pokrytí celého inventáře)
  • Je možné vytvořit základní informační kanál v několika formátech (CSV, XLSX, XLS nebo TSV) – Google sám vybere nejlepší kombinaci produktů na základě toho, o co projevil uživatel zájem
  • Sám nástroj vytvoří dopředu odhad, jakou kombinaci výrobků a jejich poměr je nejlepší zobrazit s ohledem na konkrétní platformy a uživatele, aby byl efekt co největší (nabídky jsou vytvářeny v reálném čase)

Pro úspěšné spuštění kampaně budete potřebovat následující

  • Zdroj produktů (veškeré vaše produkty včetně cen, obrázků, ID a dalších důležitých informací)
  • Vložení značek pro dynamický remarketing na všechny stránky vašeho webu (uživatelé, kteří web navštíví, budou uloženi do remarketingových seznamů)

Dynamické hledání zákazníků

Cílem dynamického hledání zákazníků, na rozdíl od dynamického remarketingu, je získání nových uživatelů. Tato metoda se hodí v momentě, kdy chcete kampaň zacílit na jiné než své stávající publikum nebo jste nový inzerent.

Videoremarketing

Remarketingové seznamy umožňují opakovaně oslovit také uživatele na YouTube. Abyste mohli úspěšně spustit kampaň, je potřeba propojit kanál YouTube s účtem Google Ads. Zapněte funkci remarketingu a personalizované reklamy. Reklamy s citlivým obsahem není možné zveřejnit – vše musí být zobrazitelné i pro děti.

Zaujaly vás možnosti využití remarketingu? Rádi se s vámi podíváme na váš projekt, probereme vaše cíle a navrhneme optimální řešení.

Neváhejte nás kontaktovat