Přehled srovnávačů zboží

Srovnávače zboží jsou nákupní portály, kam mohou e-shopy nahrát fotografie a další údaje o svém zboží a umožnit zákazníkovi, aby produkty provnal a vybral si tu nejlepší možnost. Díky vysoké návštěvnosti (na srovnávače zboží se podívá každý den až několik milionů uživatelů), jsou srovnávače zboží vhodným marketingovým tahem.

Na českém on-line trhu je několik nejnavštěvovanějších srovnávačů zboží, na které se můžete registrovat. Jsou jimi:

  • Heureka.cz
  • Zboží.cz
  • Google Nákupy
  • GLAMI (móda)
  • Biano (dekorace a nábytek)
  • Favi (dekorace a nábytek)

Zboží.cz a Heureka.cz umožňují rozdělit zobrazené položky na produktové karty a fulltextové vyhledávání. Každá produktová karta představuje jeden produkt – pod ní je zařazeno více e-shopů. Ve fulltextovém vyhledávání se zobrazuje více stejných produktů pod sebou. Další tři zmíněné srovnávače zboží fungují jako katalog a jednotlivé e-shopy, nabízející stejné produkty, neslučují. Všechny zmíněné srovnávače zboží jsou postaveny na systému CPC (ceny za proklik). Samotný e-shop platí za každé kliknutí na jeho produkt.

Mezi další, méně využívané srovnávače, patří:

  • Srovnanicen.cz
  • Hledejceny.cz
  • Hyperzboží.cz

Abyste se mohli na srovnávači zboží úspěšně registrovat, potřebujete tzv. XML feed. Jedná se o textový dokument, obsahující všechny informace o produktech z vašeho e-shopu. Samotné srovnávače si soubor stáhnou pravidelně podle potřeby, aby aktualizovaly informace. Srovnávače na základě těchto informací vaše produkty roztřídí a zařadí je do kategorií.

Teď už se podívejme na dva nejpoužívanější srovnávače zboží.

Heureka.cz

Jakmile se přihlásíte do uživatelského rozhraní Heureky, můžete se podívat na počet spárovaných produktů. To může trvat i několik týdnů, takže je výhodné počítat vždy s časovou rezervou. Některé produkty nemusejí být spárované vůbec. Abyste to napravili, stačí většinou doplnit chybějící informace. Důležité je doplnit informace jako je objem, barva, počet kusů, hmotnost a podobně. Produkt je třeba vždy správně pojmenovat a zařadit do správné pozice v celém stromu kategorie.

Ke každému produktu by měl být doplněn také tzv. EAN kód, pokud jím zboží disponuje. Jedná se většinou o 13-ti místný číselný kód, který je vždy unikátní.

U Heureky můžete využít nástroj Ověřeno zákazníky. Na základě provedených objednávek obdrží nakupující po několika dnech e-mail, kde je dotazován na spokojenost s nákupem a produktem, který obdržel. Jednotlivá hodnocení se zobrazí na webu Heureky u daných produktů. Kladná hodnocení pomohou dalším zákazníkům, aby si vybrali právě váš produkt. Hodnocení se skládá z procent spokojenosti a slovního vyjádření nakupujícího.

Abyste získali certifikát, je potřeba mít několik desítek kladných recenzí a alespoň 90% spokojenost zákazníků. Získání certifikátu vám ve vašem účtu aktivuje nástroj Heureka košík a také máte možnost využít ruční nabídky za kliknutí v PPC kampaních. Pro získání certifikátu je důležitá kvalitní komunikace s klienty, dodržování termínů a podobně. Tedy vše, na základě čeho vás klienti hodnotí. Díky certifikátu se také zvýší počet vašich konverzí.

Jak název napovídá, Heureka košík je služba, kdy mají klienti možnost nakoupit přes Heureku, aniž by se museli prokliknout přímo do e-shopu. Aby pro vás byla tahle služba dostupná, musíte nejprve obdržet certifikát Ověřeno zákazníky, mít aktivní PPC a perfektní hodnocení. Heureka si bere provizi za každý úspěšně dokončený nákup.

PPC umožňuje nastavit předem maximální cenu za proklik a tím se držet v TOP4 pozicích na Heuréce. Přesné pořadí je určeno dostupností zboží, jeho cenou, hodnocením e-shopu v rámci Ověřeno zákazníky a cenou za proklik uživatele. Aby byl režim PPC aktivní, je nutné dobít kredit v minimální výši 1000 Kč (bez DPH).

Zboží.cz

Zboží.cz funguje v základu podobně jako Heuréka. Podobně jako u Heureky můžete od zákazníka získat recenzi. Tu získáte, pokud zákazník nakoupí v e-shopu navštíveném přes Zboží.cz a následně se vrátí zpět na výchozí web nebo se pro nákup přihlásí přes Seznam.cz.

Zboží sice nenabízí tolik funkcí jako Heuréka a stojí až na druhém místě, ale přesto disponuje několika zajímavými nástroji. Patří mezi ně například EXTRA_MASSAGE, který můžete zahrnout do XML feedu a ke zboží tak doplnit speciální nabídky nebo bonusy, které odliší vaše produkty od konkurence. Vybírat můžete z několika bodů.

  • Prodloužení záruky zdarma
  • Pouzdro zdarma
  • Doprava zdarma
  • Příslušenství zdarma
  • Dárek zdarma
  • Osobní odběr zdarma
  • Montáž zdarma

Stejně jako u Heuréky, i zde jsou produkty párovány automaticky. Aby byl produkt spárován, je vhodné doplnit EAN kód a mít alespoň 40-ti procentní shodu v názvu se stejnými produkty, které jsou v katalogu již zařazeny. Pokud EAN kód chybí, shoda titulky by měla být alespoň 90%.

V případě většího množství produktů je výhodné použít aplikaci Mergado, která vám ušetří čas. Jedná se o nástroj pro úpravu a správu XML feedů. Aplikace si nejprve načte potřebné informace a následně je schopna feed upravit do podoby pro více srovnávačů. Mergado je schopno také vyhledat chyby ve feedech, hromadně je nastavit podle nejrůznějších prvků a také dokáže podpořit produkty, které generují větší zisky.

Chcete začít prodávat přes zbožové srovnávače? Potřebujete pomoci s naplnění zbožových srovnávačů vašimi produkty a nevíte, jak na to? Rádi vám s tím pomůžeme.

Neváhejte nás kontaktovat


Publikováno: 4. 3. 2021
Blanka Kochová