Google Nákupy

Google Nákupy logo

Co jsou Google Nákupy

Google Nákupy jsou služba od Google, která umožňuje nakupujícím vyhledávat a porovnávat produkty od různých prodejců přímo ve vyhledávači Google.

Jedná se o jeden z nejpoužívanějších srovnávačů zboží a nejúčinnějších prodejních kanálů, čímž představuje pro e-shopy klíčový marketingový kanál s vysokým konverzním potenciálem.

Díky aktivním kampaním v Google Nákupech můžete své produkty zobrazit přímo těm uživatelům internetu, kteří je hledají na stránce Google. Reklama na konkrétní produkt obsahuje cenu, obrázek produktu a krátký popis. K tomu potřebujete funkční XML feed z vašeho webu, který poskytuje neustále aktualizované informace. 

Funkce Google Nákupů:

  • Zobrazení produktu včetně obrázků, cen a krátkého popisu. 
  • Cílení na konkrétní uživatele. 
  • Integrace s Google Ads

Zahradní lavička v Google

Jak Google Nákupy fungují

Google Nákupy fungují na principu produktového feedu, který e-shop poskytuje Googlu. Na základě tohoto feedu Google zobrazuje produkty ve vyhledávání a v záložce 'Nákupy'.

V případě, že uživatel zadá do vyhledávače klíčové slovo, které je spojeno s vaším produktem, tak se zboží zobrazí mezi výsledky vyhledávání v oblasti Google Nákupů. Zde je produkt zobrazen spolu se stejnými nebo podobnými produkty dalších e-shopů. Zboží zde není možné přímo nakupovat, protože je tu zobrazeno spíše pro porovnání daného produktu. V případě, že uživatel na daný produkt klikne, je přesměrován do e-shopu, který produkt nabízí a tam už si jej může zakoupit.

Typy reklam v Google Nákupech

ReklamaUmístěníFormátVýhody
Produktové inzeráty Výsledky vyhledávání Obrázek produktu, název, cena, e-shop Vysoká relevance
Showcase Shopping Obecné vyhledávací dotazy Kolekce produktů Oslovení v rané fázi nákupu
Local Inventory Ads Mobilní vyhledávání Produkty dostupné v okolí Propojení online a offline
Shopping Actions Google Nákupy Přímu nákup přes Google Jednodušší konverze

Výhody Google Nákupů pro e-shopy

  1. Viditelnost produktů: zobrazování produktů s obrázky a cenami přímo ve vyhledávání vede k vyšší viditelnosti produktů.
  2. Cílení na správné publikum: oslovení zákazníků, kteří s vysokou pravděpodobností chtějí produkt nakoupit.
  3. Zobrazení produktů: zákazník vidí cenu, informace a vizuál produktu ještě před kliknutím.
  4. Nižší CPC: oproti textovým reklamám je zde často nižší cena za proklik.
  5. Vyšší konverzní poměr: v případě Google Nákupů je konverzní poměr vyšší až o 30 % než u klasických PPC kampaní.

Nastavení Google Nákupů

     1. Registrace v Google Merchant Centru (GMC)

  • Jde o první krok, GMC slouží ke správě vašeho katalogu produktů.
  • Nejdříve navštivte stránky GMC a klikněte na „Začít“, následně vyplníte informace o vašem e-shopu a ověříte váš web.

     2. Vytvoření a vložení XML feedu

  • XML feed obsahuje informace o všech vašich produktech které chcete inzerovat.
  • Obsahuje několik povinných atributů, kterými jsou například ID produktu, název, popis, odkazy na produkt a obrázek, zda je produkt dostupný nebo cena.

     3. Propojení účtu s Google Ads

  • V tomto kroku je nutné propojit účet GMC s účtem v Google Ads, aby vše fungovalo.

     4. Tvorba reklamní kampaně

  • K tomu kroku využijete právě zmiňovaný Google Ads.

Tipy pro efektivní optimalizaci

  • Důležité je používat kvalitní obrázky, například na bílém pozadí a s vysokým rozlišením.
  • V souvislosti s klíčovými slovy optimalizujte názvy a popisky u produktů.
  • Vhodné je také upravovat ceny na základě konkurence.
  • Pro návrat zákazníků využívejte remarketing

Neváhejte nás kontaktovat