Co jsou Google Nákupy Google Nákupy jsou služba od Google, která umožňuje nakupujícím vyhledávat a porovnávat produkty od různých prodejců přímo ve vyhledávači Google. Jedná se o jeden z nejpoužívanějších srovnávačů zboží a nejúčinnějších prodejních kanálů, čímž představuje pro e-shopy klíčový marketingový kanál s vysokým konverzním potenciálem. Díky aktivním kampaním v Google Nákupech můžete své produkty zobrazit přímo těm uživatelům internetu, kteří je hledají na stránce Google. Reklama na konkrétní produkt obsahuje cenu, obrázek produktu a krátký popis. K tomu potřebujete funkční XML feed z vašeho webu, který poskytuje neustále aktualizované informace. Funkce Google Nákupů: Zobrazení produktu včetně obrázků, cen a krátkého popisu. Cílení na konkrétní uživatele. Integrace s Google Ads. Jak Google Nákupy fungují Google Nákupy fungují na principu produktového feedu, který e-shop poskytuje Googlu. Na základě tohoto feedu Google zobrazuje produkty ve vyhledávání a v záložce 'Nákupy'. V případě, že uživatel zadá do vyhledávače klíčové slovo, které je spojeno s vaším produktem, tak se zboží zobrazí mezi výsledky vyhledávání v oblasti Google Nákupů. Zde je produkt zobrazen spolu se stejnými nebo podobnými produkty dalších e-shopů. Zboží zde není možné přímo nakupovat, protože je tu zobrazeno spíše pro porovnání daného produktu. V případě, že uživatel na daný produkt klikne, je přesměrován do e-shopu, který produkt nabízí a tam už si jej může zakoupit. Typy reklam v Google Nákupech ReklamaUmístěníFormátVýhody Produktové inzeráty Výsledky vyhledávání Obrázek produktu, název, cena, e-shop Vysoká relevance Showcase Shopping Obecné vyhledávací dotazy Kolekce produktů Oslovení v rané fázi nákupu Local Inventory Ads Mobilní vyhledávání Produkty dostupné v okolí Propojení online a offline Shopping Actions Google Nákupy Přímu nákup přes Google Jednodušší konverze Výhody Google Nákupů pro e-shopy Viditelnost produktů: zobrazování produktů s obrázky a cenami přímo ve vyhledávání vede k vyšší viditelnosti produktů. Cílení na správné publikum: oslovení zákazníků, kteří s vysokou pravděpodobností chtějí produkt nakoupit. Zobrazení produktů: zákazník vidí cenu, informace a vizuál produktu ještě před kliknutím. Nižší CPC: oproti textovým reklamám je zde často nižší cena za proklik. Vyšší konverzní poměr: v případě Google Nákupů je konverzní poměr vyšší až o 30 % než u klasických PPC kampaní. Nastavení Google Nákupů 1. Registrace v Google Merchant Centru (GMC) Jde o první krok, GMC slouží ke správě vašeho katalogu produktů. Nejdříve navštivte stránky GMC a klikněte na „Začít“, následně vyplníte informace o vašem e-shopu a ověříte váš web. 2. Vytvoření a vložení XML feedu XML feed obsahuje informace o všech vašich produktech které chcete inzerovat. Obsahuje několik povinných atributů, kterými jsou například ID produktu, název, popis, odkazy na produkt a obrázek, zda je produkt dostupný nebo cena. 3. Propojení účtu s Google Ads V tomto kroku je nutné propojit účet GMC s účtem v Google Ads, aby vše fungovalo. 4. Tvorba reklamní kampaně K tomu kroku využijete právě zmiňovaný Google Ads. Tipy pro efektivní optimalizaci Důležité je používat kvalitní obrázky, například na bílém pozadí a s vysokým rozlišením. V souvislosti s klíčovými slovy optimalizujte názvy a popisky u produktů. Vhodné je také upravovat ceny na základě konkurence. Pro návrat zákazníků využívejte remarketing. Neváhejte nás kontaktovat