UTM parametry, anglicky Urchin Tracking Module, vám pomohou určit, odkud návštěvník na váš web přišel. Zkratka pochází z Urchin Software Corporation, společnosti, která se stala v roce 2005 součástí Google. Zjednodušeně řečeno se jedná o krátké texty, které jsou součástí webové adresy. Text pomůže analytickému nástroji zjistit více informací o zákazníkovi.
V současné době je používáno pět základních UTM kódů.
- Campaign (utm_campaign=) – kód v sobě nese informace o kampani, s níž je příspěvek nebo reklama provázán.
- Term (utm_term=) – kód pomáhá rozeznat klíčová slova.
- Content (utm_content=) – kód najde své využití při testování více variant reklamy. Analytický nástroj zjistí, na kterou z reklam uživatel reagoval.
- Source (utm_source=) – kód prozradí, odkud uživatel přišel, zda to bylo například ze Seznamu nebo z Facebooku.
- Medium (utm_medium=) – Jak název napovídá, kód sděluje, ze kterého média uživatel přišel. Rozlišujeme několik druhů.
- referral – uživatele přivedl odkaz z jiného webu
- social – sociální sítě (Instagram, Facebook a další)
- cpt (cost per thousand) – reklama, kde se platí za určité množství zobrazení
- cpc (cost per click – reklama, kde s eplatí za kliknutí
Jak na automatické značkování UTM
Google Ads a Sklik nabízí svým klientům využít možnost automatického připojení UTM kódu. V Sklik jde o autotaging, který najdete pod záložkou Nástroje a dále Automatické tagování URL. Google Ads nabízí to stejné pod záložkou Nastavení, kde rozlijete Nastavení účtu a dále Automatické značkování. Zde je potřeba zaškrtnout 'označit adresu URL, na kterou lidé přišli z mé reklamy.'
O nastavení UTM parametrů se Vám postaráme v rámci naší služby SEO či PPC.