Pokud někdo hledá nějakou službu anebo produkt, otevře svůj internetový prohlížeč a začne zadáním klíčových slov. Udělá si svůj rychlý průzkum, aby zjistil odpovědi na otázky typu: „Kde? A za kolik?“. V mnoha případech zvolí Google a v mnoha jiných to stále bude český Seznam. Dle průzkumů jde asi o třetinu uživatelů, kteří jsou většinou, buď straší anebo konzervativního smýšlení. Seznam ale nespí a do budoucna lze očekávat cílení i na mladší populaci. Což je samozřejmě taky dobré brát v potaz při vytváření PPC kampaní.
Co je Sklik Ads?
Sklik Advertisement, který ale většina uživatelů zná pod pouhým označením Sklik, je český online marketingový nástroj. Podobně jako Google Ads slouží k propagaci webových stránek a e-shopů ale tentokrát na portálu Seznam a jeho partnerských webech. Reklamy, které si na Skliku správně nastavíte, vám mohou přivézt relevantní návštěvníky, potažmo zákazníky, kteří budou zdrojem nezanedbatelné části tržeb.
Jaké nejběžnější typy reklam Sklik umí?
- Textové reklamy ve vyhledávací síti (VS)
Textové reklamy ve vyhledávací síti se objevují jako první výsledky ve vyhledávání na Seznamu. Uvidíte je při vložení jakéhokoliv dotazu v podobě klíčových slov. Za nimi teprve následují neplacené výsledky, které se zobrazují již dle hodnocení webů. - Reklamní kampaně v obsahové síti (OS)
Reklamu v obsahové síti Skliku je vhodnější využít spíše pro budování značky (brandové kampaně) než pro výkonnostní marketing. - Produktové inzeráty (PI)
Produktové inzeráty jsou obecně nejvýkonnějším typem kampaně pro e-shopy. Zákazníkům totiž ukazují přímo produkty i s jejich cenou.
I Sklik (reklama na Seznamu) je tedy efektivním nástrojem pro získávání návštěvníků webu potažmo zákazníků pro e-shop. Není úplně složité reklamy zapnout. Pokud ale neumíte pracovat s analýzou klíčových slov a jejich shodou či pokročilým nastavením a cílením, je lepší si najít PPC specialistu, který má přehled a o vše se postará. Jen tak může váš Sklik účet pravidelně generovat docela zajímavé příjmy.