Sklik

Pokud někdo hledá nějakou službu anebo produkt, otevře svůj internetový prohlížeč a začne zadáním klíčových slov. Udělá si svůj rychlý průzkum, aby zjistil odpovědi na otázky typu: „Kde? A za kolik?“. V mnoha případech zvolí Google a v mnoha jiných to stále bude český Seznam. Dle průzkumů jde asi o třetinu uživatelů, kteří jsou většinou, buď straší anebo konzervativního smýšlení. Seznam ale nespí a do budoucna lze očekávat cílení i na mladší populaci. Což je samozřejmě taky dobré brát v potaz při vytváření PPC kampaní.

Co je Sklik Ads?

Sklik Advertisement, který ale většina uživatelů zná pod pouhým označením Sklik, je český online marketingový nástroj. Podobně jako Google Ads slouží k propagaci webových stránek a e-shopů ale tentokrát na portálu Seznam a jeho partnerských webech. Reklamy, které si na Skliku správně nastavíte, vám mohou přivézt relevantní návštěvníky, potažmo zákazníky, kteří budou zdrojem nezanedbatelné části tržeb. 

Jaké nejběžnější typy reklam Sklik umí?

  1. Textové reklamy ve vyhledávací síti (VS)

Textové reklamy ve vyhledávací síti se objevují jako první výsledky ve vyhledávání na Seznamu. Uvidíte je při vložení jakéhokoliv dotazu v podobě klíčových slov. Za nimi teprve následují neplacené výsledky, které se zobrazují již dle hodnocení webů.

  1. Reklamní kampaně v obsahové síti (OS)

Reklamu v obsahové síti Skliku je vhodnější využít spíše pro budování značky (brandové kampaně) než pro výkonnostní marketing.

  1. Produktové inzeráty (PI)

Produktové inzeráty jsou obecně nejvýkonnějším typem kampaně pro e-shopy. Zákazníkům totiž ukazují přímo produkty i s jejich cenou.

I Sklik (reklama na Seznamu) je tedy efektivním nástrojem pro získávání návštěvníků webu potažmo zákazníků pro e-shop. Není úplně složité reklamy zapnout. Pokud ale neumíte pracovat s analýzou klíčových slov a jejich shodou či pokročilým nastavením a cílením, je lepší si najít PPC specialistu, který má přehled a o vše se postará. Jen tak může váš Sklik účet pravidelně generovat docela zajímavé příjmy.