Zdá se to jako banalita, ale úspěšný business se buduje od základu a správně nastavený a upravený profil tím základem je. První krok je nastavit si instagramový účet jako firemní. Tuto volbu naleznete v nastavení pod názvem „přepnout na firemní účet“. Jakmile možnost zvolíte, váš účet se přemění na firemní během chvilky a vy můžete čerpat výhod, které vám přináší. Například můžete zhlédnout statistiky a analýzy vašich příspěvků, jejich dosah i počet zobrazení.
Také nezapomeňte zvolit vysoce kvalitní a originální profilový obrázek. Ve stejném duchu si dejte záležet i na popisu profilu, takzvaném Instagram BIO. Měl by stručně shrnout vaše firemní moto a hlavní myšlenku značky. Když do popisu zahrnete i odkaz na váš web nebo e-shop, bude to skvělé.
Vřele doporučujeme často interagovat s ostatními uživateli. To znamená psát komentáře u jejich příspěvků, lajkovat je a zajímat se o ně. Samozřejmě se naplno věnujte i reakcím zákazníků vůči vám a snažte se odpovědět na každé sdílení a komentář u vašeho příspěvku. Tyto interakce zvýší váš dosah, ale hlavně výrazně zlepší vztahy mezi vámi a zákazníky. Ti vás nebudou chápat jako bezduchý korporát a vytvoří kolem vaší značky příjemnou komunitu, která k vám bude chovat důvěru.
Pokud jste malá firma a s marketingem teprve začínáte, nejprve se obraťte na svou rodinu a přátele. Ti budou s radostí propagovat váš účet u sebe na sítích, což určitě uvidí jejich sledující, kteří by o vás jinak neměli ani tušení. Až se podnik trochu rozjede a naberete zákazníky, soustřeďte se na jejich příspěvky s vámi a vašimi produkty. Sdílejte jejich fotky s vaší značkou, čehož si jistě budou vážit a budou sdílet i vaši reakci, takže osloví ještě větší okruh uživatelů. Jejich iniciativu lze nakopnout například vyhlášením soutěže o nejoriginálnější fotku s vaším produktem a podobně.
Ani nemusíme připomínat, že každého nejdříve zaujme obrázek. Ovšem pro vytvoření kvalitního a atraktivního obrázku nemusíte být profesionální fotograf se super drahým vybavením. K dispozici je celá řada bezplatných nástrojů pro úpravu fotografií a videí, například Canva nebo Layout, které vám s vytvořením poutavého obrázku pomůžou.
Fajn, obrázek uživatele upoutá a co dál? Myslete na to, že každý příspěvek, který na svůj účet přidáte, musí dávat vašim sledujícím smysl. Zkrátka vnášet do jejich života něco nového, nějakou hodnotu. Příspěvky by proto měly být co nejvíce stručné, jasné a informativní. Dobrým způsobem vysvětlit nějakou problematiku, nebo jednoduše jen sdílet fakt, jenž je nějak provázaný s vaší činností, může být ideální volba.
Od věci také není zeptat se na konci příspěvku na otázku směrem k vašemu publiku. Uživatele to více donutí ke komentování, což organicky zvýší dosah obsahu. Současně uvádějte příspěvky i na Stories, Highlights a IGTV pro oslovení co největšího publika.
Pro zvýšení sledovanosti jsou vhodně zvolené hashtagy zásadní. Ale musí být opravdu vhodně zvolené a nějakým způsobem relevantní k vaší firmě. Tím je myšleno volit hashtagy tak, aby odpovídaly místu, kde se vaše firma nachází nebo odvětví, kterému se věnujete. Můžete jich využít až 30. Nicméně, než na kvantitu se radši zaměřte na kvalitu. Volte tedy hashtagy, které pomohou najít to správné publikum a zakomponujte je vkusně do textu k příspěvku tak, aby to působilo promyšleně.
Hledáte správu sociálních sítí pro podporu webové stránky? Potřebujete vytvořit kvalitní obsah? Rádi vám se vším pomůžeme.
Neváhejte nás kontaktovat