Jak na kategorie zboží v e-shopu

Z pohledu potenciálního zákazníka

Představte si sám sebe, jak vejdete do velkého supermarketu, kde nabízí zboží od A do Z. Doba je rychlá, nemáte moc času. Nechcete dlouho hledat informační tabuli s mapou jednotlivých úseků, abyste se vůbec dozvěděli, kterým směrem se pro svůj oblíbený produkt máte vydat. Chcete se orientovat hned, jak vejdete dovnitř. A úplně podobně to funguje na webu, jen mnohem rychleji.


Proč je to tak důležité a na co se zaměřit?

Rozhodně se nevyplatí uspěchat kategorizaci produktů. Pokud budete mít od začátku dobře promyšlenou strukturu, máte v hodně ohledech vyhráno. A vaši klienti také.

Nejen, že se návštěvním webu lépe orientuje, ale stránky budou lépe fungovat i pro internetovou reklamu a pro vyhledávače.

Před rozdělením produktů do jednotlivých kategorií je dobré znát svou cílovou skupinu, klíčová slova, zmapovat si e-shopy podobných firem apod. Vytvořit funkční kategorie zboží není vůbec snadný úkol a je rozumné svěřit ho do rukou zkušenějších, vyplatí se to.

Velmi důležitým funkčním doplňkem jsou filtry. Žádný zákazník nechce na dvanácti stránkách hledat tričko ve své velikosti a oblíbené barvě, raději si ho vyfiltruje. Troufnu si odhadnout, že chybějící filtry jsou poměrně jasnou zpátečkou pro většinu zákazníků.

Každá kategorie by měla mít i svůj popisek. Reálně je čte asi málo lidí, ale hrají velkou roli z pohledu internetových vyhledávačů (jejich roboti je čtou určitě). Pokud je ve vašem oboru větší konkurence, můžou vám i popisky kategorií pomoci být o krůček před ostatními. Stačí dva až tři kratší odstavce.


Jak tedy správně vytvořená kategorizace vypadá a jak funguje?

Rádi vám pomůžeme, v e-shopu od nás zákazníci nebloudí.

 

Neváhejte nás kontaktovat


Publikováno: 7. 12. 2023
Mgr. Iva Kubalíková, PPC specialist