Kampaň pro aplikaci

V současné době plné mobilních telefonů si získávají aplikace čím dál tím větší oblibu. Google nabízí jejich propagaci na Google Play, YouTube, kanálu Objevit ve vyhledávání, v AdMob, obsahové a vyhledávací síti a na partnerských webech.

Při vytvoření kampaně pro prezentaci vaší aplikace na platformě Google stačí, když zadáte text, rozpočet, zvolíte výchozí nabídku a upřesníte jazyk a to, kde chcete reklamu umístit a zda máte zájem o konverze v aplikaci, jejich instalaci a podobně. Google už si sám obstará podklady z obchodu s aplikacemi a zkombinuje je s vašimi návrhy textů. Na vás bude připojit ještě obrázky či videa, a případně i podklady HTML5. Stejně jako u dalších kampaní, i zde Google otestuje nejvhodnější kombinaci reklamy, kterou bude s ohledem na výsledky zobrazovat nejčastěji.

Zobrazení reklamy

Google Play

Reklama se zobrazí ve výsledcích vyhledávání v Google Play v rámci domovské stránky Navrženo pro vásPodobných aplikací a Mohlo by se vám líbit.

YouTube

Reklama může být zobrazena také v obsahové síti YouTube, například pod přehrávaným videem.

Kampaň pro aplikaceZdroj: Pixabay.com ID 292994

Vyhledávací síť Google

Google, dle vyhledávacích dotazů od uživatelů, zobrazuje vaši reklamu s ohledem na zadaná klíčová slova. V rámci Androidu v mobilních telefonech a zatím pouze v angličtině lze v současné době využít také kanál Objevit ve vyhledávání Google.

Obsahová síť Google

Reklama na vaši aplikaci může být zobrazena v rámci blogů, zpravodajských webů či v Gmailu nebo v rámci jiných aplikací.

 

Zaměření kampaně pro aplikaciZdroj: Pixabay.com ID 3593269

Zaměření kampaně

Kampaň může být zaměřena třemi různými způsoby s ohledem na to, co od ní očekáváte.

První možností je zaměření na zvýšení počtu instalací. U kampaně v takovém případě platíte za každé nainstalování aplikace novým uživatelem. Další možností je cílit kampaň na uživatele, kteří podle předběžného odhadu budou časem aplikaci využívat nejvíce. Tento typ přístupu se nazývá ROAS neboli cílová návratnost investic do reklamy. Třetí možností je zaměřit kampaň na zvýšení počtu předem zvolených konkrétních akcí v aplikaci. Tuto možnost využijete v případě, že vaše aplikace nabízí důležitou akci, kterou lze změřit jako konverzní událost. U této varianty si předem nastavíte CPA.

 

Aby byla kampaň úspěšná, potřebujete:

  • Podklady pro kampaň – napište poutavý text, připojte videa a obrázky. Google sám vytvoří nejrůznější kombinace a porovná jejich účinnost.
  • Nastavit měření konverzí – aplikace pro Android a iOS vám pomůže změřit provedené akce a počet instalací. Získáte tak přehled o hodnotných uživatelích a díky novým údajům najdete podobné potenciální klienty.
  • Určit konkrétní cílení – vyberte, na jaký typ uživatelů chcete kampaň cílit.
  • Vyhodnocovat konverze – pro větší objem konverzí zvyšte rozpočet a cílovou nabídku. Pro lepší ROI naopak cílovou nabídku snižte.
  • Upravit kampaně – podle výsledků upravujte kampaň tak, jak potřebujete. Ideální je sáhnout k prvním úpravám až po prvních 100 konverzích. Změny by měly být maximálně 20% celkového nastavení kampaně během jednoho dne kvůli ucelenějším výsledkům.

Máte hotovou mobilní aplikaci a přemýšlíte, jak ji dostat ke svým budoucím uživatelům? Rádi se s vámi podíváme na váš projekt, probereme vaše cíle a navrhneme optimální řešení pro jejich dosažení.

Neváhejte nás kontaktovat