Remarketing

Remarketing je forma online marketingu cílící na uživatele, kteří již váš web navštívili. Většina uživatelů se na web vrátí až několikrát, než skutečně provedou objednávku nebo jinou konverzi. Proto je výhodné se jim připomenout skrze remarketingovou kampaň.

Mezi remarketingem a retargetingem není po technické stránce rozdíl. Remarketing je název, který používá společnost Google ve svých kampaních Google Ads a s názvem retargeting se můžete setkat u Skliku společnosti Seznam. Pro změnu, Facebook opět totéž označuje jako remarketing v rámci Facebook Ads. Pro zjednodušení zůstaneme po zbytek textu u názvu remarketing.

Výhody remarketingu

Nejprve si řekněme něco k výhodám tohoto typu kampaní.

  • Připomenout se – většina uživatelů při první návštěvě e-shopu nic nekoupí, proto je potřeba se jim připomenout. Reklama navíc funguje mnohem lépe v momentě, kdy ji uživatel už zná. To platí především u dražších výrobků a služeb.
  • Další nákupy – uživatelé, kteří u vás již nakoupili, mohou nakoupit znovu. Jen se jim připomeňte.
  • Přesné cílení – tento způsob vytvoření remarketingového publika má výhodu možnosti velice přesného cílení a získání potřebných konverzí.

Úspěšné spuštění kampaně

Úspěšné spuštění kampaně závisí na několika faktorech:

  • Remarketingový kód – na webu je nutné mít nainstalovaný tzv. remarketingový kód. Lze jej vygenerovat například skrze Google Ads pod názvem Globální značka webu. S ověřením správnosti kódu pomůže například Tag Assistant.
  • Remarketingová publika – pro přesné cílení je potřeba vybrat vhodné remarketingové publikum.
  • Délka členství – k publiku je potřeba přiřadit také tzv. délku členství. Značí dobu, za jak dlouho od navštívení webu se může uživateli reklama zobrazit. Například Google Ads nabízí maximální délku 540 dnů.
  • Cílení – pro maximální úspěch kampaně je potřeba nastavit tzv. cílení. Jedná se o specifická omezení, podle kterých je sestaveno publikum. Lze jej vytvořit například na základě věku či konkrétní kategorie produktů, které na webu uživatelé navštívili, případně cílit na ty, kteří opustili plný nákupní košík.
  • Variabilita reklamy – někdy je vhodné vytvořit více varianty téže reklamy a vyzkoušet, která kombinace bude mít největší úspěch.
  • Četnost zobrazení – vhodné je nastavit i to, jak často se má reklama jednomu uživateli zobrazovat.

To vše a mnohé další je potřeba pro kladná čísla remarketingových kampaní.

Zvažujete remarketingovou kampaň? Neváhejte se na nás obrátit. Rádi se s vámi podíváme na váš projekt a navrhneme optimální řešení pro dosažení vašich cílů.

Neváhejte nás kontaktovat