Homepage

Co je to homepage

Výraz homepage, nebo také jen zkratka HP, se používá jako označení úvodní stránky webu. Můžete se setkat také s překladem z angličtiny a termínem „domovská stránka“. A i přesto, že už ve většině případů neslouží jako vstupní stránka do webové prezentace, a to především díky internetovým vyhledávačům, neznamená to, že by ztratila svůj význam. Stále je to první stránka, která se načte po navštívení adresy, kterou tvoří pouze název domény.

Úvodní stránka je výchozí stránkou celé webové prezentace. Měla by být jednoduchá stručná a výstižná. Koncipována tak, aby rychle a jasně představila účel celého webu. Správně zpracovaná homepage zvyšuje použitelnost webu a obvykle obsahuje hlavní klíčová slova. V drtivé většině případů na ni odkazuje i logotyp.

Domovská stránka je pomyslnou hlavní křižovatkou, kde můžete návštěvníkovi webu představit svůj projekt a získat jeho pozornost. Proto je nutné, aby byla maximálně funkční, přehledná a zároveň designově i obsahově atraktivní.

Jaké jsou náležitosti pro homepage

Dalším důležitým úkolem úvodní stránky je to, že slouží jako rozcestník, který se snaží návštěvníka webu nalákat i na další stránky webové prezentace. Často je homepage zároveň i nejčastěji aktualizovanou stránkou webu. Je vhodným místem, kam se umísťují různé novinky a aktuality či jiné informace o změnách a podobně.

Nelze říci, že by existovalo nějaké standardní rozložení homepage, ale většina z nich disponuje navigačním panelem, skrze který odkazuje na další místa v rámci webové prezentace.

Homepage vs. vstupní stránka

Takzvaná landing page neboli vstupní stránka může být i homepage, ale obvykle je to jiná, specifická, první stránka, na které se návštěvník octne například po prokliku z reklamy. Může to být konkrétní produktová stránka e-shopu, ale může to být i stránka vytvořená pro konkrétní reklamní kampaň. Vytvořit ji můžete dokonce speciálně pro vyhledávače.

Více o landing page zde.