Výrazem outsourcing, pocházejícím z angličtiny, označujeme externí pokrytí činností, na které daná společnost nemá časové kapacity či odbornou způsobilost.
Výborným příkladem je například online marketing. Značka, která vyniká například v ruční výrobě obuvi, může vyrobit ty nejdokonalejší boty, ale pokud je nedokáže dostat na trh, stěží je prodá. Pokud sami výrobci nemají potřebné znalosti v oblasti online marketingu nebo chtějí svou energii věnovat výhradně do výroby a návrhu nových produktů, poptají společnost, která si s touhle stránkou podnikání hravě poradí. Správně zvolená firma se dokáže postarat o mnoho věcí.
- Tvorba a správa webových stránek
- Marketingové kampaně (Sklik, Google Ads, Facebook Ads)
- PR články a další forma propagace
- SEO
Jako vše, i tohle má své výhody a nevýhody.
Výhody:
- Více času na vlastní práci
- Možnost využít mnohaleté zkušenosti odborníků
- Pravidelné konzultace – pohled zvenčí
Nevýhody:
- Nutnost podělit se o některé citlivé informace
- Alespoň minimální znalost oboru, abyste věděli, co kupujete
- Možnost úniku vlastního know-how