Outsourcing

Výrazem outsourcing, pocházejícím z angličtiny, označujeme externí pokrytí činností, na které daná společnost nemá časové kapacity či odbornou způsobilost.

Výborným příkladem je například online marketing. Značka, která vyniká například v ruční výrobě obuvi, může vyrobit ty nejdokonalejší boty, ale pokud je nedokáže dostat na trh, stěží je prodá. Pokud sami výrobci nemají potřebné znalosti v oblasti online marketingu nebo chtějí svou energii věnovat výhradně do výroby a návrhu nových produktů, poptají společnost, která si s touhle stránkou podnikání hravě poradí. Správně zvolená firma se dokáže postarat o mnoho věcí.

Jako vše, i tohle má své výhody a nevýhody.

Výhody:

  • Více času na vlastní práci
  • Možnost využít mnohaleté zkušenosti odborníků
  • Pravidelné konzultace – pohled zvenčí

Nevýhody:

  • Nutnost podělit se o některé citlivé informace
  • Alespoň minimální znalost oboru, abyste věděli, co kupujete
  • Možnost úniku vlastního know-how